سعید مویدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: پرفسور حسابی افتخار ایرانیان است که لازم است وضعیت کنونی این آرامگاه ساماندهی شود و کاربری آن به گونه ای ارتقا یابد که در حوزه فرهنگی و انتقال مفاهیم برجسته فرهنگی و شناساندن مشاهیر باشد.
وی افزود: بنای موجود آرامگاه توسط پرفسور حسابی و در زمان حیات وی طراحی و ساخته شده است و میراث فرهنگی تصمیم دارد به منظور ارج نهادن به این شخصیت علمی بزرگ و ادای دین به مقام شامخ علمی وی مجموعه ای علمی فرهنگی و آرامگاهی دراین منطقه ایجاد کند.
مویدی گفت: برای انتخاب بهترین طرح برای این مجموعه مسابقه ای ترتیب داده شده تا بهترین و جذابترین آثار طراحی ارسالی با نظر داوران انتخاب و اجرایی شود.
وی یادآور شد:تاکنون 260 اثر از طراحان مختلف به دبیرخانه مسابقه ارسال شده که با نظر داوران بهترین طرح انتخاب می شود.
وی بیان کرد: برای اجرای این مجموعه باید فضای اطراف این آرامگاه آزادسازی شود چراکه فضای مقبره محدود و کوچک است و باید این مجموعه در عرصه معادل حداقل 10 هزار مترمربع افزایش یابد که این مهم اعتباری در حدود 20 میلیارد ریال نیاز دارد.
نماینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفرش تاکید کرد: آرامگاه فعلی پرفسور حسابی ثبت ملی شده است و در صورت تامین اعتبار و کلید خوردن توسعه این بنای ارزشمند، مجموعه کنونی آرامگاه حفظ می شود و الحاقات در جوار خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: تلاش می شود برای اجرای این طرح توسعه اعتبارات ملی جذب شود تا مجموعه ای موفق احداث شود.
شهرستان تفرش با جمعیت بیش از 24 هزار نفر یکی از توابع استان مرکزی است که در 95 کیلومتری اراک واقع شده است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.