به گزارش ایرنا، قنبر موسی نژاد روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در دراستای تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان افزود: این اطعام در ماه رمضان به صورت تحویل کالا و با حداقل سرانه هر خانواده یک میلیون ریال است.
وی، هدف از تحویل کالا به خانوارها را تکریم مددجویان، استفاده بیش از یک وعده غذایی و افزایش میل و رغبت برای مصرف کردن این موارد عنوان کرد.
موسی نژاد اظهار کرد: در استان مرکزی بیش از 6 هزار و 700 دانش آموز و فرزندامداد زیر 24 سال وجود دارد که 750 نفر آنان بدون حامی هستند و در ایام الله رمضان طرح حامی یابی ایتام و فرزندان محسنین از برنامه های این نهاد حمایتی است.
موسی نژاد افزود: حدود 2 هزار و 360 نفر از کودکان تحت پوشش کمیته امداد استان در زمره ایتام جای دارند و بقیه آنان مشمول طرح محسنین هستند که با هدفگذاری مناسب امید است در ماه رمضان امسال همه این کودکان صاحب حامی شوند.
وی گفت: دیدار خیران و مسئولان در راستای دلجویی از این قشر نیازمند حمایت نیز از دیگر برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) در این ماه مبارک است.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: بیش از 850 خانواده زندانی در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که کمک و حمایت این نهاد مشمول آنان می شود.
وی گفت: جمع آوری زکات فطره در عید سعید فطر و هدایت این مبالغ در هر محله، مسجد و روستا به سمت نیازمندان نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد.
موسی نژاد افزود: برگزاری نمایشگاه توانمندی های مددجویان با 40 غرفه در پارک ملت در راستای عرضه بخشی از توانمندی های مددجویان و درآمد زایی بیشتر برای این قشر نیز از دیگر برنامه های ایام الله رمضان است.
وی، بحث صندوق ولایت را به منظور استفاده از ظرفیت خیران برای نخستین بار در استان مرکزی به عنوان یکی از طرح های موردنظر این نهاد در رمضان عنوان کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به شعار سال گذشته مبنی بر اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل، بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان امداد ایجاد شد که یک هزار و 664 مورد در روستاها و بیش از 60 درصد به مناطق محروم اختصاص یافته است.
وی افزود: توسعه بیمه های اجتماعی یکی از اهداف این نهاد در سال جاری است که اگر این امر گسترش یابد ورودی های کمیته امداد به حداقل می رسد.
موسی نژاد اظهار کرد: هم اکنون در استان مرکزی بیش از 44 هزار و 800 خانوار با سرپرست زن که خانه دار و کمتر از 50 سال سن دارند وجود دارد که مشمول بیمه اجتماعی هستند و امید است پس از رسیدن به سن بازنشستگی از مزایای این بیمه استفاده کنند.
موسی نژاد بیان کرد: 2 هزار و 770 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی مستاجر هستند که 80 درصد آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهد و اگر مشکل مسکن آنها حل شود بیش از 50 درصد مشکل توانمندسازی این خانوارها حل شده است.
وی اضافه کرد: پارسال بیش از 122 واحد مسکن برای مددجویان استان ساخته شده و بیش از یکهزار و 490 مورد مسکن نیز بازسازی و تعمیر و 61 مورد در روستاها مقاوم سازی شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی بیان کرد: توسعه مسائل فرهنگی از دیگر مباحث مورد نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان است که تاثیر بسیاری در ترویج زندگی ایرانی اسلامی دارد.
وی بیان کرد: بیش از 37 هزار خانوار در استان مرکزی از حمایت های کمیته امداد بهره مند هستند و 16 هزار حامی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین امداد را یاری می رسانند و 130 هزار مشترک صدقات ماهانه کمک های خود را به این نهاد مردم ارائه می کنند.
موسی نژاد عنوان کرد: حمایت از یکهزار و 500 کودک زیر 6 سال مبتلا به سوءتغذیه و کمک در تامین مخارج یکهزار و 100 بیمار صعب العلاج در سال جاری از سیاست های کمیته امداد استان مرکزی است که امید است خیران در این راستا حمایتگر باشند.
وی اضافه کرد: هفته اکرام ایتام در 15 تا 21 ماه مبارک رمضان برگزار می شود که اوج برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برای این هفته درنظر گرفته شده است.
81 هزار و 816 نفر در قالب 44 هزار و 824 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند هستند.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.