به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید باقر حسینی روز سه شنبه در نشست خبری (طرح ضیافت الهی) با اصحاب رسانه در اداه اوقاف کل اوقاف و امور خیریه، افزود: در ماه مبارک رمضان 72 مبلغ شامل 24 مبلغ ر اعزامی از شهرستان قم و 48 نفر از مبلغان بومی در طرح ضیافت استان مرکزی مشارکت دارند که ظرفیت مبلغان بومی افزایش چشمگیری داشته است.
وی بیان کرد: 16 روحانی مستقر نیز در این طرح شرکت دارند و اجرای نماز صبح در 12 بقعه، نماز ظهر و عصر در 38 و نماز مغرب و عشاء در 50 بقعه متبرکه استان در ایام الله رمضان پیش بینی شده است.
حسینی بیان کرد: ستادی برای برگزاری برنامه ها و آماده سازی طرح ضیافت در استان تشکیل شده است.
وی، آیین غبار روبی، عطر افشانی بقاع متبرکه در روز چهارم خرداد با حضور مردم و قرائت خطبه شعبانیه، حضور کارشناسان چند رسانه ای و مشاوران خانواده در محل خیمه های معرفت و مشاوره را از جمله برنامه های امسال طرح ضیافت رمضان در استان عنوان کرد.
وی افزود:اجرای برنامه منسجم و مشترک با همکاری شهرداری و با حضور مبلغان در راستای بیان احکام، روایت، آماده سازی و نصب دعای روزانه در بقاع متبرکه یا امکانی که مبلغان حضور دارند، آماده سازی مساجد، تعویض قرآن های بقاع متبرکه و و کتب دعا، برپایی نماز جماعت ،بیان احکام شرعی، اجرای برنامه های ویژه خواهران شامل احکام بانوان، برگزاری کلاس های جز خوانی، ترتیل و مباحث اخلاقی نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای رمضان امسال در استان مرکزی است.
وی، پاسخ به شبهات دینی، برگزاری دعای افتتاح بعد از اقامه نماز، مناجات خوانی، همکاری با موسسات قرآنی، حوزه های علمیه، نیروهای مقاومت بسیج و هیات رزمندگان در راستای برگزاری نشست های ترتیل خوانی قرآن کریم را از دیگر عنوان های طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان برشمرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی یادآور شد:در ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم با همکاری اداره اشاد اسلامی در بیت امام خمینی (ره) برگزار می شود و ویژه برنامه و سوگواری خدیجه مادر امت همزمان با سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی در 11 بقعه متبرکه نیز اجرا می شود.
حسینی عنوان کرد: تهیه بسته های معیشتی بری فقرا، ارائه افطاری ساده در بقاع متبرکه برای روزه داران، برگزاری آیین ولادت کریمه اهل بیت در نیمه ماه مبارک رمضان، همکاری با نهادها و دستگاه های ذیربط در راستای برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر نیز در این طرح در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد:در سال جاری 124 بقعه متبرکه در استان غبار روبی و عطر افشانی شده و طرح توسعه امامزاده محمد عابد (ع) نیز از دیگر اقدامات در دست پیگیری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ماه مبارک رمضان علاوه بر تامین امنیت احتماعی عاملی مهم در تزکیه روح و سلامتی جسم است که تاثیر غیر قابل انکاری بر سلامت جامعه نیز دارد.
حسینی گفت: در ماه مبارک رمضان قشر جوان به صورت مداوم، حضور آگاهانه و هدفمندی دارند که این مهم در ایام اعتکاف نیز به ثبت رسید بر همین اساس می طلبد بستر حضور جوانان را فراهم کرده و این قشر را برای گام برداشتن در این مسیر هدایت کنیم.
چهار هزار و 700 موقوفه، 26 هزار رقبه و 264 امامزاده در استان مرکزی وجود دارد.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.