محمود زمانی قمی عصر شنبه در آیین تجلیل و تکریم از کارگران شهرستان دلیجان افزود: دولت یازدهم با عزم راسخ و پشتیبانی ملت و رهنمودهای مقام معظم رهبری کشور را از انزوا خارج کرد.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در شرایطی امور کشور را به دست گرفت که نرخ تورم 40 درصدی بر کشور حاکم بود اما اکنون نرخ تورم به کمتر از 10 درصد کاهش یافته است.
استاندار مرکزی بیان کرد: آغاز به کار دولت یازدهم با کاهش قیمت نفت همراه بود و قیمت نفت از 110 دلار به 22 و پنج دهم دلار کاهش یافته یافت.
وی بیان کرد: در سال های گذشته قبل از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید به ناچار بابت فروش نفت از کشورهای دیگر رو به واردات آوردیم.
زمانی قمی افزود: در صورتی که تحریم های ظالمانه گذشته ادامه می یافت، فروش نفت ایران به صفر می رسید اما با تدبیر دولت نه تنها درآمد افزایش یافت بلکه با 700 میلیارد دلار درآمد ارزی پر رونق ترین دوران تاریخ را تجربه کرد.
وی افزود: دستاوردهای دولت تدبیر و امید بایستی تشریح شود چرا که وضعیت کنونی قابل قیاس با چهار سال گذشته نیست.
وی ادامه داد: چهار سال گذشته نرخ رشد اقتصادی 6 درصدی وجود نداشت و تحریم های ظالمانه تداوم داشت و چهره های موثر خانه نشین بودند و خبری از فروش نفت 900 هزار بشکه ای نبود.
وی گفت: در دولت یازدهم تورم تک رقمی شد و رشد اقتصادی کنونی آرزوی بزرگی بود که محقق شد و 9 هزار روستا به شمار روستاهای گازدار کشور افزوده شد.
زمانی قمی ادامه داد: این دستاوردها در سایه انظباط مالی و استفاده از داشته و امکانات موجود میسر شده است.
استاندار مرکزی بیان کرد: امروز افرادی دست به تخریب می زنند و همه دستاوردهای دولت نادیده می گیرند اما امید، توسعه و پیشرفت و جلوگیری از ایران هراسی و ترویج اسلام ارمغان دولت یازدهم است.
وی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال گذشته 43 کارگروه اقتصاد مقاومتی در سطح استان مرکزی برگزار شد.
وی ادامه داد: یک هزار و 61 واحد کوچک و متوسط تولیدی و صنعتی در بخش کشاورزی و صنعت تسهیلات به میزان 717 میلیارد تومان دریافت کردند.
وی ادامه داد: با یک بررسی میدانی از 95 واحد صنعتی در نیمه نخست پارسال مشخص شد که 25 تا 60 درصد این واحدها، رونق تولید یا افزایش صادرات دارند.
زمانی قمی افزود: با پسا برجام 15 کشور به کشورهای هدف صادرات استان مرکزی افزوده شده و ارزش کالای صادراتی استان 736 میلیون دلار براورد شد.
وی بیان کرد: اگر چه 291 میلیون دلار نیز استان واردات داشته اما نسبت صادرات به واردات 2 و نیم برابر بوده است.
زمانی قمی ادامه داد: این نسبت نشان می دهد نیاز وارداتی استان از طریق صادرات غیر نفتی تامین شده ضمن اینکه 400 میلیون دلار به ذخایر ارزی کشور نیز افزوده شده است.
وی به جایگاه استان مرکزی در کاهش نرخ بیکاری در دولت تدبیر و امید نیز اشاره کرد و گفت: اگر چه استان از بیکاری رنج می برد اما در سال 92 نرخ بیکاری استان 10 درصد بود که اکنون به هفت درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: آینده خوبی در انتظار مردم این استان است و این امر مرهون تلاش کارگران، کارفرمایان و کارآفرینان است .
فرماندار دلیجان نیز در این آیین گفت: نقش کارگر از دیدگاه اسلام بسیار با ارزش است و تلاش این قشر در دین اسلام و آموزه‌ های دینی به عنوان جهاد کننده در راه خدا عنوان شده است.
محمد کردی با برشمردن توانمندیهای این شهرستان در زمینه تولید عایق رطوبتی و الیاف پلی استر افزود: کارگران و کارآفرینان در ارتقای این شهرستان نقش بسزایی دارند.
وی ادامه داد: اکنون محصولات پلی استر دلیجان به 17 کشور صادر می شود و امیدواریم با افزایش تولید در سال جاری بر شمار کشورهای هدف صادراتی و تولید این شهرستان افزوده شود.
مدیر عامل شرکت تولیدی ساینای دلیجان نیز گفت: سالانه بابت صادرات الیاف پلی استر 50 میلیون دلار ارز عاید کشور می شود .
بهرام محمدی افزود: محصولات تولیدی مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان به 400 واحد تولیدی داخلی و چند کشور خارجی صادر می شود.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران نیز گفت: مجتمع الیاف دلیجان روزانه 200 تن الیاف پلی استر تولید و روانه بازار می کند.
بهروز محمدی در ارتباط با توسعه و رونق تولید الیاف پلی استر ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت کوره ذوب الیاف شیشه در دلیجان از امسال آغاز شد.
وی بیان کرد: قرارداد ساخت این کوره با یک شرکت آلمانی با اعتباری بالغ بر 36 میلیون یورو منعقد شده است.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران گفت: ظرفیت اسمی تولید این طرح صنعتی 30 هزارتن الیاف شیشه در سال است و با برنامه زمانبندی، این واحد صنعتی ظرف دو سال آینده وارد مدار تولید شود.
در این آیین از 17 کارگر نمونه شهرستان دلیجان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی 50 هزار نفر جمعیت دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.