به گزارش ایرنا، محمد بهاروند روز چهارشنبه در بازدید از روستاهای مرق و مرقکان بخش مرکزی ساوه، افزود: ارتباط دوسویه و بدون واسطه مسئولان و مردم باعث رشد، تداوم و بالندگی جمهوری اسلامی شده و این سرمایه و ظرفیتی مهم است.
وی ادامه داد: پاسخگویی به مردم وظیفه اساسی مسئولان است که در این راستا با حضور در میان مردم و بررسی میدانی مشکلات، این وظیفه به بهترین نحو عملی شده است.
فرماندار ساوه یادآور شد: دولت تمامی تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گرفت و در این میان توجه ویژه به عمران روستایی و تقویت زیرساخت های اقتصادی و اشتغالزا در روستا به عنوان یک سیاست اولویت دار دنبال شده است.
فرماندار ساوه گفت: توجه به مسائل زیرساختی و معیشتی روستا عامل جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها است و با تحقق این مهم از ایجاد شغل های کاذب و بسیاری مخاطرات ناشی از حاشیه نشینی پیشگیری می شود.
بهاروند بیان کرد: نگاه دولت در کار و خدمت صادقانه و رسیدگی به معیشت مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر است که بر این اساس، سیاست های اعلام شده و رویکرد دولت تدبیر و امید، تعالی زندگی مردم از جمله روستائیان بوده است.
وی گفت: ایجاد روستاهای هدف گردشگری، تبدیل کشاورزی معیشتی به اقتصادی، ایجاد واحدهای دامپروری صنعتی و فراهم کردن زیرساخت های رفاهی و سرمایه گذاری در سال های اخیر مورد توجه بوده به نحوی که بسیاری از روستاهای ساوه در حال حاضر از این شرایط از جمله گازرسانی بهره مند هستند.
در این بازدید مقرر شد با دعوت از مدیر کل اداره راه و شهرسازی در هفته جاری، ضمن حضور در منطقه مشکلات راه دسترسی روستاهای مرق و مرقکان بررسی و برای رفع آن اقدام شود.
همچنین مقرر شد کار گازرسانی به این 2 روستا تا قبل از آغاز فصل سرما کلید بخورد که در این صورت 2 روستای زیر 20 خانوار در مسیر این روستاها نیز از نعمت گاز بهره مند می شود.
برای اجرای طرح های گازرسانی 20 کیلومتر خط انتقال نیاز استکه باید برآورد اعتباری آن انجام شود.
2 روستای مرق و مرقکان با جمعیت 200 خانوار در فاصله حدود 50 کیلومتری ساوه قرار دارند.
ساوه با جمعیت حدود 290 هزار نفر دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که نقش عمده ای در تولید و اقتصاد کشور دارد.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.