مدیر کل دفتر روستایی استانداری مرکزی در این جلسه گفت: اشتغال زایی درسطح روستاها گفتمان مقام معظم رهبری است که تلاش شود این گفتمان به بلوغ رسیده و شعار سال معظم له تحقق پیدا کند.
سعید فائض پور افزود: دهیاران در ترویج فرهنگ اشتغال روستایی و توسعه فرهنگ مهاجرت معکوس روستاییان به شهرها نقش مهمی ایفا می کنند.
وی ادامه داد: دهیاران باید زمینه حضور روستاییان به ویژه جوانان در روستا رافراهم ساخته و با برطرف کردن مشکلات زیر ساختی واحدهای تولیدی کوچک و خرد در اشتغال زایی روستاییان تلاش کنند.
وی اضافه کرد: در راستای اشتغال زایی روستایی دفتر روستایی نیز با همکاری مجموعه های پست بانک و بانک سینا در پرداخت تسهیلات کم بهره جهت احداث واحد های تولیدی کوچک همکاری می کند.
فرماندار زرندیه نیز گفت: روستاییان در بحث اشتغال زایی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری نقش مهمی در تحقق منویات مقام رهبری دارند.
جعفر نخستین افزود: صندوق کار آفرینی امید نیز در راستای ایجاد واحدهای کوچک زود بازده اقدام می کند که این مهم با همکاری دهیاران انجام می شود.
وی با اشاره به انتخابات گفت: دهیاران موظف هستند هرنوع وسیله دولتی که در اختیار دارند با توجه به نزدیک بودن به انتخابات 29 اردیبهشت با عوامل برگزاری انتخابات همکاری نمایند.
در این جلسه 6 طرح پرورش بلدرچین، طرح تولید وبسته بندی شیرینی و آجی، طرح کشت زعفران، طرح پرورش گل محمدی، طرح پرورش گوساله 100راسی و پرورش کبک درمناطق روستایی شهرستان به تصویب رسید.
همچنین در حاشیه این جلسه نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های شهرستان زرندیه در محل امامزاده منصور این شهرستان بهره برداری شد.
شهرستان زرندیه با مرکز شهر مامونیه و جمعیت بیش از 64 هزار نفر دارای 2 بخش مرکزی و خرقان و پنج شهر مامونیه، پرندک، زاویه، خشکرود و رازقان است.
3075/4896/ خبرنگار: حمید فرقانی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.