غلامرضا فتح آبادی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: ثبت اراک به عنوان شهر یادگیرنده در یونسکو تاثیر فراوانی در موضوعات دانشی و ارتقاء سطح سواد آموزی در بین شهروندان دارد.
وی گفت: ثبت اراک به عنوان شهر خلاق در یونسکو از برنامه های اولویت دار مدیریت ارشد اجرایی در استان مرکزی است و تحقق این برنامه، تاثیر زیادی در توسعه اجتماعی این کلانشهر می گذارد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: با اعلام نتایج سرشماری سال 95، این استان در برخی از شاخص ها همانند سواد رشد دارد و شاخصه سواد آموزی استان از 83 و هشت دهم درصد در سال 90 با رشد سه و 16 صدم درصدی به 87 درصد در سرشماری 95 رسیده است.
فتح آبادی گفت: با وجود ارتقا سواد در استان مرکزی هنوز هم این شاخص نسبت به میانگین کشوری که 87 و 6 دهم درصد است کمی پایین تر است ولی نسبت به سال های گذشته رشد دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: پارسال با تلاش وزیر آموزش و پرورش گام های بلندی در حوزه پرداخت مطالبات فرهنگیان برداشته شد و بسیاری از مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان این وزارتخانه پرداخت شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: 360 هزار میلیارد ریال اعتبار امسال به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافته که 60 هزار میلیارد ریال آن به شورای عالی آموزش و پرورش تخصیص داده شده است و با تلاش مسئولان باید سهم استان از این بودجه ها در بالاترین حد ممکن محقق شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: 80 درصد نشست های شورای اجتماعی پارسال در این استان برگزار شد و امسال نیز 67 عنوان نشست شورای اجتماعی برای برگزاری به دستگاه ها ابلاغ شده است که تلاش می شود تمامی این برنامه ها محقق شود.

*** استان مرکزی رتبه نخست مدرسه سازی توسط خیران را کسب کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این استان پارسال رتبه نخست را در حوزه مدرسه سازی توسط خیران در کشور کسب کرد.
شهریار فولادوند افزود: این استان پارسال تجهیز و بازسازی 70 درصد از فضاهای آموزشی را توسط خیران آموزشی انجام داده است.
وی یادآور شد: استان مرکزی برترین عملکرد را نسبت به شاخص نسبت گیری به طرح ها آموزشی این رتبه به دست آورده است.
وی همچنین به فعالیت آموزش و پرورش استان مرکزی در ستاد اسکان نوروزی اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروزی امسال 700 کلاس درس در 86 مدرسه در سطح این استان برای حضور مسافران نوروزی تجهیز شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: هفت هزار و 600 خانواده متشکل از 28 هزار نفر در این مدارس اسکان داده شد و با میانگین حضور 2 روز در این استان 50 هزار نفر روز توسط آموزش و پرورش این استان به این مسافران خدمت رسانی شد.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: خیران این استان سال گذشته در هجدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز 227 تعهد ساخت و تجهیز مدارس و مراکز آموزشی استان را به عهده گرفتند که با اجرای آن 410 میلیارد ریال تجهیزات در اختیار آموزش و پرورش استان مرکزی قرار گرفت.
محمد صادق قائمی، بیشترین طرح های اجرا شده توسط خیران مدرسه ساز را طرح های نیمه تمام عنوان کرد و افزود: بهره برداری از 73 طرح بزرگ نیمه تمام سال گذشته با کمک خیران آغاز و با بهره برداری از این طرح ها 80 هزار متر مربع فضای آموزشی به ارزش 750 میلیارد ریال توسط خیران آموزشی ساخته و به آموزش و پرورش تحویل شد.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی*** انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.