سجاد قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محصولات و فراورده های خام دام و طیور این شهرستان به کشورهای عراق و ویتنام صادر شده است.
وی ادامه داد: این میزان صادرات شامل 2 میلیون و 390 هزار کیلوگرم گوشت سفید مرغ و یک میلیون و 664 هزار کیلوگرم پنجه پا است.
قاسمی اظهارکرد: صادرات گوشت مرغ و پای مرغ از دلیجان به خارج از کشور در سال گذشته بیش از 6 میلیون دلار ارز آوری برای استان مرکزی به همراه داشته است.
وی افزود: محصولات خام دامی از این شهرستان در قالب 179 محموله از گمرک شهید رجایی، مهران و چزابه به کشورهای هدف صادر شده است.
قاسمی ادامه داد: صادرات پنجه و پای مرغ علاوه بر گوشت سفید مرغ سبب ارز آوری بهینه، افزایش ارزش افزوده، ایجاد اشتغال پایدار ، کاهش ضایعات و امکان بهره برداری بهینه از مرغ کشتار شده در منطقه دلیجان شده است.
قاسمی ،به ارزش غذایی و خوراکی پای مرغ هم اشاره کرد و گفت: عصاره پای مرغ، مملو از ویتامین D، ویتامین A، کلسیم و فسفر است.
وی گفت: طیور وارد شده به کشتارگاه های شهرستان دلیجان علاوه بر مرغ تولیدی استان مرکزی، از استان های تهران، قم و اصفهان و لرستان و سمنان نیز وارد، کشتار و صادر می شود.
شهرستان دلیجان دارای 53 واحد مرغداری و دو کشتارگاه مرغ و طیور است.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.