به گزارش ایرنا، سرهنگ ایرج کهریزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با آغاز تعطیلات نوروزی و موج نخست مسافرت ها، تردد در محورهای مواصلاتی استان نسبت به روز گذشته افزایش چشمگیری داشته است اما با این وجود ترافیک در محورهای استان روان است.
وی ادامه داد: 50 تیم محسوس و نامحسوس این پلیس در ایام نوروز 96 بر عملکرد رانندگان در محورهای ارتباطی این استان نظارت دارند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: هماهنگی لازم با همه دستگاه های ذیربط از قبیل اورژانس، جمعیت هلال احمر، سازمان حمل و نقل و پایانه ها، راهداری، امداد خودرو و اداره کل راه و شهر سازی انجام شده و تعامل و همکاری مطلوبی بین این دستگاه ها وجود دارد.
وی اظهار کرد: 32 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان شناسایی شده و نصب تابلوهای هشدار و چراغ راهنما برای رانندگان با هدف آشکارسازی نقاط حادثه خیز و کاهش میزان حادثه انجام شده است.
سرهنگ کهریزی ادامه داد: رانندگانی که در طرح نوروزی پلیس راه استان مرکزی مرتکب دو تخلف حادثه ساز رانندگی بشوند وسیله نقلیه آنها به مدت 72 ساعت توقیف می شود.
سرهنگ کهریزی اضافه کرد: رانندگانی که در طول طرح نوروزی پلیس راه، بیش از 30 نمره منفی اخذ کنند، گواهینامه آنها برای مدت سه ماه از سوی پلیس ضبط می شود و این افراد در تعطیلات نوروزی رانندگان فاقد گواهینامه محسوب می شوند و در صورت استفاده از هر نوع وسیله نقلیه به منزله سرپیچی از قانون، با آنها برخورد می شود.
وی افزود: 23 دستگاه دوربین نظارت تصویری در محورهای اراک - سلفچگان، اراک - توره، اراک - ازنا، اراک - خمین، ساوه - همدان، تهران - ساوه نصب شده که با این اقدام ترافیک همه محورهای پر تردد استان زیر نظر پلیس هدایت می شود.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: همچنین 26 دوربین کنترل سرعت نیز در محورهای ساوه - همدان، ساوه - تهران، اراک - بروجرد، اراک - سلفچگان نصب شده است.
از ابتدای امسال تاکنون 488 نفر بر اثر وقوع حوادث رانندگی درون و برون شهری در استان مرکزی جان خود را از دست داده اند.
کشته شدگان حوادث رانندگی درون شهری استان مرکزی در این مدت نسبت به مشابه قبل 28 درصد کاهش یافته است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و 29 هزار و 126 کیلومتر وسعت و حدود 6 هزار و 500 کیلومتر محورهای مواصلاتی نزدیک به 2 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.
3017/3075/خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.