به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در کلاس تفسیر قرآن کریم در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: برنامه های نوروزی مردم باید حول محور سله رحم باشد و مردم باید در این ایام از اسراف و تجمل گرایی پرهیز کنند.
وی ادامه داد: کشور ایران به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع در جهان معرفی شده است و شهروندان باید در هر شرایطی نسبت به حفظ ارزش های اسلامی، انجام واجبات و پرهیز از ناهنجاری اخلاقی تلاش کنند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: برخی از ناهنجاری های موجود در جامعه به دلیل کمرنگ شدن نقش تحکیم نظام خانواده اتفاق می افتد که این مهم تنها به دلیل نادیده گرفتن ارزش های اسلامی و دوری از معنویت است.
وی در ادامه سخنان خود تشریح و تبیین ارزش های ناب اسلام محمدی (ص) را تکلیف اصلی جامعه روحانیت دانست و گفت: علمای دینی در ایام نوروز، نسبت به آگاه سازی جامعه از آفت های اشرافی گری و اسراف تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: درک مسائل اجتماعی و برقراری ارتباط با آحاد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان یکی از مهمترین شاخصه های روحانیت شیعه است که این قشر از جامعه باید برای برقراری ارتباط با جوانان، تمهیدات کاربردی و کارشناسی را در برنامه ریزی های خود لحاظ کنند.
وی ادامه داد: دشمنان با انواع توطئه ها می خواهند بین مردم و روحانیت جدایی بیاندازند، اما ملت موحد و مومن ایران اسلامی هر روز بیشتر از دیروز با قشر روحانی ارتباط برقرار می کنند و حفظ و گسترش این ارتباط ارزشمند در گرو نزدیک شدن هر چه بیشتر روحانیت به مردم و برقراری روابط با جوانان است.
امام جمعه اراک گفت: جایگاه قرآن کریم به عنوان امانت پیامبر اکرم (ص) و مقدس ترین کتاب باید همواره حفظ و با عمل به آن بر عظمت این معجزه الهی افزوده شود.
کلاس تفسیر قرآن کریم آیت الله دری نجف آبادی هر هفته روزهای پنجشنبه در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.