به گزارش ایرنا، سید مهدی ساداتی روز شنبه در آیین تجلیل از امامان جماعت، هیات امنا مساجد و فعالان برگزاری نماز صبح تحت عنوان سفیران صبح ،افزود: امامان جماعت و فعالان در این حوزه مسئولیت بزرگ و ارزشمندی در زمینه ترویج و نشر فلسفه نماز و آگاهی مردم از مسایل روز و تقویت همگرایی اجتماعی برعهده دارند.
وی بیان کرد: با حضور نسل های انقلابی و جوان باید اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در مساجد پررنگ شود.
ساداتی ادامه داد: ژرف اندیشی و نگاه معنوی درتقویت زیربنای اعتقادی در پایگاه معنوی مساجد محرک مهم در اشاعه فرهنگ نماز است.
ساداتی ادامه داد: تئوری اندیشه نوع حکومتداری و کارکرد مدیریتی مطلوب بر پایه اعتقادات معنوی، در مساجد شکل گرفته است و مسجد باید به پایگاه های مهم فرهنگ سازی تبدیل شود.
دبیرستاد اقامه نماز خمین گفت: طرح سفیران صبح برای نخستین بار در این شهرستان امسال اجرا شد.
محمد باقری افزود: ستاد اقامه نماز 21 برنامه اساسی و مهم در زمینه فرهنگ سازی اقامه نماز صحیح اجرا کرده است.
وی ادامه داد: کارگاه شیوه دعوت به نماز برای روحانیون نماز جماعت درمدارس با حضور 60 روحانی از جنوب استان مرکزی درمحل دارالقرآن خمین ، مسابقه کتابخوانی نمازبا حضور 235 نفرشرکت کننده، پوشش شبکه یاوران نماز با 11 نفر از فعالان فرستاده شده به قم از برنامه های اجرایی ستاد اقامه نمازدر این شهرستان طی امسال است.
وی بیان کرد: دوره هشت ساعته دعوت به نماز برای معلمان دوره سوم ابتدایی در پژوهشگاه معلم، نشست خانوادگی و دانش آموزی با طرح پرسش و پاسخ، طرح ملی مبین ، جشنواره نماز درفضای مجازی با هدف ایجاد انگیزه در روحیه معنوی نوجوانان و جوانان از دیگر برنامه های فرهنگی این ستاد بود.
باقری اظهار کرد: نماز صبح از فضیلت و جایگاه ارزشمندی برخوردار است و اجرای برنامه های فرهنگی برای ترغیب فرزندان به اقامه نماز و حضور معنوی در مساجد گامی موثردر جهت پر رنگ تر شدن فلسفه نماز خواهد بود.
در این آیین از 18 نفر از فعالان برگزار کننده نماز صبح در خمین تحت عنوان سفیران صبح تجلیل شد.
شهرستان خمین دارای 120 مسجد فعال است که 40 مسجد با دارای بودن روحانی دائمی نماز جماعت در آنها برگزار می شود.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.