در این اطلاعیه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: شهروندان باید خرید ماهی از دست فروشان و دوره گردان به دلیل نگهداری ماهی در شرایط نامناسب بهداشتی و امکان انتقال بیماری به آنان متوقف کنند.
اطلاعیه می افزاید: مردم در هنگام خرید ماهی قرمز باید به شکل ظاهری و سلامت آن شامل تحرک مناسب، شنای متعادل، باله های سالم بدون شکستگی و خوردگی، پولک های کشیده شده در سطح کل بدن و چشم های بدون بیرون زدگی توجه کنند و از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علایم شنای غیر فعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری کنند.
در این اطلاعیه آمده است: برای سالم نگه داشتن ماهی قرمز باید میزان اکسیژن کافی، مقدار آب مناسب و دمای آب مورد توجه قرار گیرد.
اطلاعیه عنوان کرده است: میزان آب مورد نیاز برای هر قطعه ماهی حداقل 2 لیتر و بهترین دمای آب نگهداری ماهی 22 تا 26 درجه سانتیگراد است.
این اطلاعیه افزوده است: برای افزایش عمر ماهیان قرمز باید آب آن 2 بار در هفته عوض شود و آب مورد استفاده برای این ماهیان بهداشتی باشد و برای کلر زدایی آب های شرب شبکه شهری قبل از مصرف، حداقل 48 ساعت در ظروف دهان باز نگهداری و ذخیره شود.
در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده که در پایان تعطیلات این ماهیان را در رودخانه ها و سایر منابع آبی رها نکنند چرا که گونه ماهی قرمز باید در اماکن محصور و مجاز رها شده و یا به آکواریم داران واگذار شود.
اطلاعیه عنوان کرده است: عرضه هر گونه خزندگان، دوزیستان و حلزون غیرمجاز است و بعضی از گونه ها مانند لاک پشت سنگاپوری و یا مینیاتوری(گوش قرمز) به عنوان مخزن بیماری باکتریایی سالمونلوز هستند و موجب بیماری گاستروانتریت در انسان می شود.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.