به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، افزود: واحدهای صنعتی که در اراک بر اساس اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده است هیچ کدام شرایط خوبی ندارند و مسئولان باید در این خصوص چاره اندیشی کنند.
وی ادامه داد: هر یک از واحد های آونگان، آذرآب، هپکو و شرکت صنایع به عنوان صنایع مادر تخصصی و غول های صنعتی خاورمیانه هستند اما امروز در حالت تعطیل و نیمه تعطیل به سر می برند.
امام جمعه اراک بیان کرد: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید نامه های بسیاری به وزارتخانه های مرتبط و معاون اول ریاست جمهوری ارسال و شرح حال صنایع اراک به خوبی برای مسئولان تشریح شده است اما، تا کنون هیچ اقدام راهگشایی نسبت به تغییر شرایط این شرکت ها انجام نشده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دولت به دنبال توسعه و بالندگی اقتصادی در کشور و ارتقاء سطح معیشت مردم است باید گامی اساسی در راستای توسعه صنایع کشور بردارد چرا که تنها در این صورت می توان کشور را به مسیر توسعه پایدار هدایت کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد:کنترل تورم تنها راه نجات مشکلات اقتصادی مردم نیست بلکه نسخه شفا بخش مشکلات اقتصادی رهایی از حالت رکود است و این مهم نیز با بازگشت صنایع به چرخه تولید محقق می شود.
وی اضافه کرد: درآمدهای حاصل از فروش نفت و دریافت مالیات باید در مسیر رونق اقتصادی هزینه شود.
نماینده ولی فقیه بیان کرد: آموزش نیروی انسانی کارآمد، ایجاد فضای جدید کسب و کار، ارائه خدمات ارزان قیمت و با کیفیت و نظارت دقیق بر روی دستگاه های دولتی در پرداخت حقوق ها و مزایای کارکنان خود از دیگر وظایف دولت است که باید به آن توجه داشته باشد.
وی بیان کرد: مدیران صنایع باید از ظرفیت ها و ساختارهای خود به بهترین شکل ممکن در راستای رونق اقتصادی استفاده کنند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.