به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز چهارشنبه در نشست شورای فنی استان مرکزی در محل ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی این استان، افزود: یکی از دغدغه های جدی و نواقص موجود در حوزه مصالح ساختمانی در بخش محصولات سنگدانه و بتن آماده است که دستگاه های نظارتی باید دامنه نظارت های خود را بر فعالیت تولید کنندگان این محصول گسترده تر کنند.
وی ادامه داد: موضوع استاندارد سازی مصالح ساختمانی و به کارگیری افراد متخصص و با صلاحیت در طراحی، نظارت و اجرای طرح های ساختمانی از مباحث بسیار مهمی است که در مقاوم سازی ساختمان‌ها مطرح است و این موضوع به عنوان یکی از اصول اولیه در ساخت و سازها با جدیت در سطح استان مورد توجه قرار گرفته است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه قدرت تشخیص استاندارد و یا غیر استاندارد بودن سنگدانه ها در بتن غیرممکن است، دستگاه های نظارتی اقدامات گسترده ای را پیش از ساختن بتن بر روی سنگدانه ها انجام دهند و سنگدانه هایی که از استاندارد برخوردار نباشند، نباید به کارگاه های تولید بتن ارسال شوند.
فیلی اضافه کرد: نظارت و استاندارد سازی حوزه ساخت و ساز طیف وسیعی را از تولید، توزیع، حمل و نگهداری فراورده های ساختمانی و روند ساختمان سازی و امور عمرانی با کیفیت را شامل می شود که دفتر فنی استانداری مرکزی نسبت به این مقوله توجه ویژه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دستگاه های دولتی استان که قصد اجرای طرح های عمرانی دارند باید ابتدا اعتبارات پروژه را تامین و سپس عملیاتی عمرانی را آغاز کنند.
نظارت و رفع مشکلات و تنگناهای مجتمع های ورزرشی روستای ورین و خوره محلات از مهمترین مصوبات این نشست بود.
مجتمع ورزشی ورین محلات با صرف اعتبار یک میلیارد و 600 میلیورن ریال هزینه و با پیشرفت فیزیکی 30 درصد رها شده که برای تکمیل آن نیاز به اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال است.
3017/3075/خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.