سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک افزود: بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعدادی از صنوف کم‌خطر از ۳۰ فروردین ماه امسال در بازارها و مراکز تجاری بزرگ به شرط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بازگشایی شده‌اند اما در بازرسی به عمل آمده مشخص شد تعدادی از این صنوف موارد تعهدی را رعایت نکرده‌اند.

وی بیان کرد: هیات امنای بازارها و مراکز تجاری این استان در استانداری مرکزی ضمانت و تعهد رعایت به پروتکل‌های بهداشتی را داده‌اند و اگر کوچکترین موارد بی احتیاطی دیده شود، بر اساس تعهد صورت گرفته از هیات امنا، این مراکز مهر و موم می‌شوند.

استاندار مرکزی ادامه داد: برای حفظ سلامت مردم با هیچ فردی تعارف نداریم و اگر قرار به بی‌توجهی باشد آمارهای مبتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی که هم‌اکنون در شرایط تثبیت شده و امیدوارکننده قرار دارد، دوباره ۲ هفته آینده نگران کننده می‌شود.

آقازاده اظهار داشت: انتظار است مردم همچنان در منازل خود بمانند و اگر خریدهای غیرضروری ندارند در بازارهای سرپوشیده و مراکز تجاری بزرگ وارد نشوند و در صورت نیاز در ازدحام جمعیت وارد نشوند و پروتکل‌های بهداشتی را به صورت ویژه رعایت کنند.

وی عنوان کرد: برخی برای وقت گذرانی، گردش و راهپیمایی به بازارها و مراکز تجاری می‌روند که انتظار است این افراد برای حفظ سلامت خود و دیگران تا اطلاع ثانوی در این اماکن وارد نشوند و از پارک‌ها با رعایت موازین بهداشتی و فاصله مناسب استفاده کنند.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دفاتر پیشخوان دولت این استان در روز شنبه هفته جاری (۳۰ فروردین‌ماه) بر اساس یک اشتباه محاسباتی با تراکم بالای جمعیت همراه بود که حضور این افراد نگران‌کننده بود.

آقازاده اظهار داشت: البته این اشتباه با سرعت برطرف شد و موارد جایگزین برای خدمت رسانی به مردم ارایه شده است.

وی بیان کرد: به زودی مدیران و متصدیان دفاتر پبشخوان این استان فرا خوانده می‌شوند و با دفاتری که موارد بهداشتی را رعایت نکنند برخورد جدی صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: شنبه ۳۰ فروردین ماه امسال تعدادی از شهروندان این استان برای دریافت سیم‌کارت رایگان تجمعی نگران کننده در دفاتر پیشخوان دولت داشتند که مشکلات زیادی را ایجاد کرد.

«بهروز اکرمی» افزود: دریافت سیم کارت از دفاتر پیشخوان لغو شده و به هیچ عنوان افراد برای دریافت سیم کارت به این مراکز مراجعه نکنند.

وی بیان کرد: دفاتر پیشخوان دولت در استان مرکزی مکلف به راه‌اندازی سریع سیستم نوبت دهی دهستند و نباید هیچ تجمعی در این دفاتر برای امور مختلف صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: تمام کارخانه‌ها و مراکز کارگاهی باید کدرهگیری بهداشتی داشته باشند و کارکنان آنها در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند.

اکرمی اظهار داشت: تمام ادارات این استان نیز تا یک هفته آینده باید کدرهگیری بهداشتی داشته باشند و کارکنان ادارات نیز باید در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند تا وضعیت آنها به صورت مستمر رصد شود.

وی عنوان کرد: آموزش ضمن خدمت برای شاغلان ادارت، کارخانه‌ها و اصناف از دیگر مواردی است که در دستور کار جدی قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: گندزدایی شهرها و روستاهای این استان همچنان توسط شهرداری و دهیاری‌ها تا اصلاع ثانوی ادامه دارد.

اکرمی عنوان کرد: ادارات مکلف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و مدیر هر دستگاه موظف به توجه و ایجاد موارد لازم در دستگاه خود است و این مهم توسط بازرسان مربوطه رصد می‌شود.

وی، در خصوص طرح مومنانه و مواسات نیز گفت: این طرح از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب برای کمک به آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا است و اجرای آن در استان مرکزی کلید خورده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: مدیریت این طرح در استان برعهده نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و استاندار مرکزی است و تاکنون بیش از ۵۰ هزار بسته غذایی تهیه و توزیع شده و سایر بسته‌ها نیز در روزهای آینده توزیع می‌شود.

 در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی آخرین اقدامات و گزارش‌های مقابله با ویروس کرونا در این استان ارایه شد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان اول اسفندماه سال ۹۸ پس از قم در شهر اراک به ثبت رسید.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز ۳۱ فروردین در کل کشور به ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر رسید که از این تعداد پنج هزار و ۱۱۸ نفر جان خود را از دست داده اند و ۵۷ هزار و ۲۳ نفر بهبود یافته اند.

شایان ذکر است که بر اساس همین گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان جدید شناسایی شده یک هزار و ۳۴۳ نفر و تعداد متوفیان ۸۷ نفر ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.