مصطفی مشایخی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال ۹۸ نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان جذب شد و به ۷ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر باغ موزه دفاع مقدس استان از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. قسمتی از کار توسط شهرداری انجام می‌شود و ۲۵ درصد از مالون کاری و سنگ فرش باقی مانده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: ساختمان گالری‌ها با ۴۲ گالری اصلی ترین بخش این مجموعه را تشکیل می‌دهد و تاکنون با پیشرفت ۵۵ درصدی مواجه بوده و محوطه و فضای سبز نیز از پیشرفت ۷۷ درصدی برخوردار است.

مشایخی اظهار کرد: ساخت یادمان ۳ شهید گمنام دفاع مقدس استان با مساحت ۴۰۰ متر مربع در سال ۸۸ آغاز شده و به پایان رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی دیوار لاله‌ها به طول ۳۸۶ متر با محتوای اسامی ۶۲۰۰ شهید استان با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: اگر به تعهدات سال ۹۸ عمل و تأمین اعتبار لازم سال ۹۹ صورت پذیرد، تا پایان بهمن ماه امسال بهره برداری از باغ موزه دفاع مقدس را شاهد خواهیم بود.

مشایخی عنوان کرد: پیش از شیوع کرونا با توجه به موزه آرایی انجام شده و به کارگیری تجهیزات در محوطه موزه نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو از مجموعه باغ موزه دفاع مقدس استان بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1412879
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.