دکتر «بهروز خوانساری‌نژاد» روز شنبه به مناسبت روز آزمایشگاه و تولد حکیم جورجانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه‌اندازی دستگاه جدید، ظرفیت انجام تست موارد مشکوک به کرونا پنج برابر افزایش یافته است اما نیاز به تامین کیت آزمایشگاه، محدودیت تست را به دنبال دارد.

وی اظهارداشت: بخشی از کیت مورد نیاز تست موارد مشکوک به ویروس کرونا در استان توسط دانشگاه علوم پزشکی  اراک و بخشی نیز توسط انستیتو پاستور تامین می‌شود.

دکتر خوانساری نژاد افزود: در کشور شبکه آزمایشگاهی شامل  انستیتو پاستور، بیمارستان مسیح دانشوری و آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک در تست مشکوک کرونا فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: اراک اولین شهرستان کشور است که تست مربوط به کرونا را انجام می‌دهد و در کشور جزو شبکه آزمایشگاهی بشمار می‌رود و این مهم در  آزمایشگاه تخصصی کلینیک امام رضا(ع) اراک و آزمایشگاه خصوصی بهسان  در حال انجام است.

وی اضافه کرد: چهار ماه از عمر ویروس کرونا زمانی که در ووهان چین آغاز شده سپری می‌شود و با توجه به وضعیت اپیدمی این بیماری کارهای تحقیقاتی گسترده ای در کشور و جهان در حال انجام است، اما عموم مردم باید همچنان بیماری را جدی بگیرند و توصیه های اعلام شده از سوی متخصصان را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

دکتر خوانساری نژاد افزود: امید است با سیر کنونی ویروس و مدیریت اعمال شده و انجام اقداماتی از قبیل طرح فاصله‌گذاری هوشمند بتوان وضعیت بهتری را در ارتباط با این بیماری  ترسیم کرد.

استان مرکزی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و تا کنون یک‌هزار و ۵۱۱ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۴۲ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.