رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این آیین گفت: با شیوع بیماری کرونا  بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به عنوان مرکز درمانی معین کووید ۱۹ تعیین شده و پنج دستگاه ونتیلاتور مورد نیاز بخش آی سی یو بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک از سوی  بنیاد خیریه محسنی و نیکوکاران اراکی مقیم کانادا و پنج دستگاه دیگر از سوی استانداری و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و مجمع خیران سلامت استان برای بهبود شرایط درمان اهدا شده است.
 سید «محمد جمالیان» افزود:️ سایر وسایل و تخت‌های اهدایی بخش آی سی یو بیمارستان آیت‌الله خوانساری به ارزش بالغ بر پنج میلیارد ریال از سوی مجمع خیران سلامت استان خریداری شده و دانشگاه علوم پزشکی نیز ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات درمانی شامل دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه ونتیلاتور، مانتیورنگ و ساکشن خریداری کرده است.
وی ادامه داد: همدلی کم سابقه‌ای برای شکست کرونا در استان مرکزی شکل گرفته و امیدمی‌رود با حمایت هر چه بیشتر خیران در بخش‌های مختلف و صنایع  مسیر شکست این ویروس سهل‌تر و کوتاه‌تر شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: صنایع استان مرکزی همواره در ادای مسئولیت اجتماعی پیشقدم بوده‌اند و انتظار می‌رود در کمک به شکست کرونا نیز مشارکت گسترده داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آیین گفت: شرایط استان درخصوص کرونا پایدار است و می‌طلبد که مردم با رعایت موازین فاصله‌گذاری هوشمند کمک کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن این بیماری مهار شود.

آیت‌الله «قربانعلی دری تجف‌آبادی» افزود: کرونا میدان تمرین جهادگری را برای  ملت پیش آورده و همه باید تلاش کنند سهم خود را این عرصه به انجام رسانند.

وی توضیح داد: شاید همه مردم توان کمک‌های بزرگ نقدی و تجهیزاتی را نداشته باشند اما آنچه مهم است حضور افراد به اندازه وسعشان است و ارزش مشارکت آگاهانه و مومنانه را با هیچ چیز نمی‌توان مقایسه کرد.

امام جمعه اراک از خدمات ایثارگرانه کادر درمانی و پزشکی و همه بخش‌ها که سهم خود را در مقابله با کرونا ادا کرده‌اند، قدردانی کرد.

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: ارزیابی وضعیت روزهای اخیر بیانگر آن است که کرونا در این استان به تثبیت نسبی رسیده چرا که شمار بیماران ورودی به مراکز درمانی و مبتلایان بستری روند کاهش دارد و امید می‌رود مردم با رعایت موازین فاصله‌گذاری هوشمند برای مهار هرچه سریعتر این بیماری مسئولان را یاری دهند.

سید «علی آقازاده» افزود: همراهی مردم و کسبه در جریان پویش خانه نشینی و طرح فاصله گذاری هوشمند در استان ستودنی است و انتظار می‌رود در روزهای پیش رو نیز شهروندان تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند و کسبه‌ای که محل کارشان را باز کرده‌اند با حساسیت موارد پروتکل بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: خیران سرمایه ارزشمند اجتماعی استان هستند و صحنه‌های دیدنی از حضور همدلانه آنان در کنار مسئولان و کادر درمانی هرگز از خاطرها پاک نمی‌شود.

استاندار مرکزی بیان اینکه مسئولان خادمان مردم هستند گفت:گسست هر حلقه از زنجیره انتفال کرونا به همدلی مردم و مسئولان نیاز دارد.

بر اساس آمار وزارت بهداش، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۷۷ هزار و ۹۹۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۵۲ هزار و ۲۲۹ نفر بهبود یافته‌اند.

در شبانه روز اخیر یک‌هزار و ۶۰۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و آمار جان باختگان این بیماری تاکنون چهار هزار و ۸۶۹ نفر بوده است.

 ۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.