«مهناز سالاروند» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توزیع چهار هزار ماسک، یک‌هزار و ۵۰۰ ژل ضد عفونی، توزیع ۱۵ عدد عینک و لباس حفاظتی، چهار هزار و ۴۰۰ بسته دستمال کاغذی، توزیع ۴۰۰ هزار پد الکل ، یک هزار و ۸۰۰ آب معدنی، سه هزار دستکش نیز از جمله خدماتی است که به معتادان متجاهر به منظور پیشگیری از رفتار پرخطر در ایام شیوع کرونا ارایه شده است.

وی اظهار داشت: گندزدایی ۲۰ پاتوق معتادان در ۱۰۰ نوبت، توزیع ۴۰۰ عدد مایع دستشویی، توزیع ۵۰ بشکه آب، آموزش فردی و جمعی با رعایت حد فاصله پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی سطوح با پنج هزار بطری از دیگر خدماتی است که به معتادان متجاهر استان ارایه شده است.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: این خدمات با همکاری شعبه جمعیت تولد دوباره در استان مرکزی و همراهی مراکز سیار کاهش آسیب در پاتوق‌های اعتیاد مناطق باغ خلج، چشمه موشک، کرهرود، سنجان، فیجان، بهشت زهرا، ولی‌آباد، پارک امیرکبیر، پارک شهر و منطقه مرزیجران ارایه شده است.

سالاروند افزود: مراکز سیار کاهش آسیب ( موبایل سنتر) از روش‌هایی است که در سراسر دنیا برای کاهش آسیب در میان مصرف‌کنندگان مواد مخدر به‌ویژه آن دسته از معتادانی که تمایلی به مراجعه به مراکز گذری و پناهگاه‌ها ندارند، به کار گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: تامین سوزن و سرنگ معتادان، جمع‌آوری سوزن و سرنگ‌های آلوده، آموزش‌های مربوط به کاهش آسیب از جمله خدمات مراکز سیار کاهش آسیب بهزیستی استان است.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: گروه‌های به حاشیه رانده شده، مصرف‌کنندگان بی‌خانمان به ویژه زنان مصرف‌کننده، معتادان دارای سابقه کیفری، مهاجران و پناهندگان از جمله گروه هدف این مراکز را تشکیل می‌دهند.

سالاروند افزود: این افراد گروه‌هایی هستند که از سوی جامعه با انگ و تبعیض مواجه هستند و همین امر مانع از بهره‌گیری مناسب آنان از خدمات درمان و کاهش آسیب می‌شود.

وی اظهار داشت: نیازسنجی، برنامه‌ریزی و تهیه و توزیع یک‌هزار بسته بهداشتی و تغذیه‌ای بین معتادان متجاهر در پاتوق‌ها و سکونتگاه‌های غیررسمی اراک، ساوه و ۲۰۰ بسته بهداشتی در خمین از سوی مراکز گذری زیرپوشش بهزیستی استان ارایه شده است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.