حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام سال جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب باید در راستای اجرایی شدن این مهم به چند موضوع توجه کرد.

وی ادامه داد: در گام نخست برای تحقق شعار جهش تولید باید نسبت به رونق تولید داخلی کشور اهمیت قائل شویم و یکی از الزامات مهم، مبارزه جدی با پدیده قاچاق کالا است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف و نگرانی نسبت به میزان بالای قاچاق کالا در کشور عنوان کرد: قاچاق چرخه تولید داخلی را در هم می‌شکند و بیکاری شاغلان و کارگران را به دنبال دارد.

سلیمی عنوان کرد: متأسفانه سیستم مالیاتی به نحوی است که تولید کنندگان را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد به همین دلیل نظام مالیاتی باید در این بخش مورد بازبینی قرار گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سود بانکی در بخش تولید کمر تولیدکننده را شکسته و با این سیستم بانکی نمی‌توان به معنای واقعی به جهش تولید دست پیدا کرد و بایستی نظام بانکی کشور در این حوزه اصلاح شود.

وی عنوان کرد: مصرف کالای ایرانی باید به عنوان یک فرهنگ شناخته شود و بایستی توجه به این موضوع از ادارات، وزارت خانه‌ها و ارگان‌های دولتی آغاز شود. هنگامی که در وزارتخانه انواع کالاهای خارجی به فراوانی مشاهده می‌شود، نمی‌توانیم انتظار اجرایی شدن شعار جهش تولید را داشته باشیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظام قانون گذاری گفت: برخی از قوانین دست و پا گیر در حوزه تولید بایستی اصلاح شود و عدم اصلاح نظام قانون گذاری در این بخش موجب محقق نشدن شعار امسال خواهد بود.

سلیمی بیان کرد: در حال حاضر با انواع و اقسام ابزارها برای صادرات مانع تراشی می‌شود و بایستی این موانع شناسایی و برطرف گردد. مقرر شد وزیر خارجه در این حوزه معاون اقتصادی اختیار کند و باید به این مساله به طور ویژه توجه شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از سوی دیگر بوروکراسی پیچیده اداری پیوسته در کار تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران خلل ایجاد می‌کند، باید مسیر را برای تولید کننده و سرمایه گذار هموار کرد. انتظار می‌رود با به کارگیری مدیران توانمند شعار امسال عملیاتی شود. بهره گیری از نیروهای کارآمد، مدیر و مدبر می‌تواند به محقق شدن شعار جهش تولید بیانجامد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1409005
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.