حجت الاسلام «صفر قربان‌پور» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این قرارگاه با حضور نمایندگان هیات‌های مذهبی، کانون مداحان و تشکل‌های مذهبی تشکیل و برنامه‌های هدفمندی برای چگونگی کمک‌های مومنانه به نیازمندان تدوین شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شمار قابل توجهی از هیات‌های مذهبی استان مرکزی در مناطق حاشیه‌ای و آسیب‌پذیر سازماندهی شده‌اند مشکلی در شناسایی خانواده‌های نیازمند وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی مرکزی بیان کرد: خیران و نیکوکارانی که در حوزه هیات‌های مذهبی و برپایی آیین‌های عزاداری فعال هستند از سوی این قرارگاه شناسایی و رایزنی‌های اولیه نیز انجام شده که در اسرع وقت نسبت به تهیه و توزیع بسته‌های معیشیتی اقدام می‌شود.

حجت‌الاسلام قربان‌پور بهره‌گیری مناسب از فضای مجازی در ارایه برنامه‌های تبلیغی، ارشادی و عزاداری را یکی دیگر از برنامه های قرارگاه شورای هیات‌های مذهبی عنوان کرد و گفت: همه ساله همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مبلغ دینی به مساجد نقاط مختلف استان اعزام می‌شدند اما اکنون و با وجود شیوع ویروس کرونا این مهم امکان‌پذیر نیست و باید از فضای مجازی برای برنامه‌های تبلیغی استفاده کرد. 

وی اظهار داشت: فضای مساجد برای انجام برخی امور بدون حضور مردم نیز میسر است و باید از این فرصت‌ها مانند ضبط برنامه‌ها و پخش احکام و برنامه‌های تبلیغی از بلندگوهای مساجد استفاده کرد.

بیش از ۲ هزار و هیات مذهبی در نقاط مختلف استان مرکزی سازماندهی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.