«ابوالفضل مرتضییان» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۷۴ درصد از این بودجه معادل ۵۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به امور عمرانی اختصاص یافت و ۲۶ درصد معادل یکصد و ۸۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بخش جاری و خدمات تعلق گرفت.
وی با بیان اینکه افزایش منابع مالی شهرداری ناشی از درآمد داخلی شهرداری و وصول مطالبات است، ادامه داد: با وجود افزایش درآمدهای هر سال شهرداری، شمار طرح‌های عمرانی و هزینه‌های این شهر آنقدر زیاد است که این درآمدها جوابگوی نیاز نیستند.
مرتضییان با اشاره به مقابله شهرداری خمین با شیوع ویروس کرونا گفت: ضدعفونی معابر و خیابان‌ها و اماکن عمومی از سوی شهرداری انجام می‌شود و بنرهای آموزشی در سطح شهر نصب شده است.
وی با اشاره به گشت‌زنی سه گروه بازرسان شهرداری برای شناسایی زباله گردها، ادامه داد: تاکنون ۶۰ زباله‌گرد در خمین شناسایی و ساماندهی شدند و به‌منظور حفظ سلامت این افراد دستکش، لباس مخصوص و مواد ضدعفونی کننده به آنها اعطا شده است.
شهردار خمین اظهار داشت: از آغاز شیوع کووید ۱۹ در کشور ۲ گروه مکانیزه به‌صورت دایم مشغول ضدعفونی و گندزدایی خیابان‌های اصلی و معابر این شهر هستند و تاکنون به مدت ۴۰ شب خیابان‌های شهری را ضدعفونی کرده‌اند.
مرتضییان با بیان اینکه سه گروه نیز روزانه سرویس‌های بهداشتی، پارک‌ها و پایانه‌های مسافربری در این شهر را ضدعفونی می کنند، گفت: مکان‌های مرتبط با شهرداری مانند ساختمان اداری، آتش‌نشانی و کشتارگاه نیز روزانه بین یک تا دو نوبت گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند.
وی ایجاد موانع در تمام ورودی‌های اصلی و فرعی خمین و هسته مرکزی شهر، اطلاع‌رسانی از طریق  بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی و ایجاد تونل ضدعفونی در مرکز شهر را از اقدامات شهرداری برای مبارزه با کووید ۱۹ بیان کرد.
شهرستان خمین به مرکزیت شهری به همین نام ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که  ۷۰ هزار نفر آنان در نقاط شهری زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.