سرهنگ پاسدار «محمد گودرزی» روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: فعالیت‌های  قرارگاه سپاه روح الله از ۲۶ بهمن ماه به منظور  پیشگیری کنترل و مقابله با ویروس کرونا تشکیل شد و اقدامات متعددی را به مرحله اجرا در آورده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۱ نشست درون استانی به منظور برنامه‌ریزی  و اجرای موثر برنامه‌ها در مجموعه سپاه روح‌الله تشکیل شده و تاکنون  ۴۵ پزشک و پرستار و کادر درمانی این نهاد انقلابی به دانشگاه علوم پزشکی معرفی و از طریق جامعه پزشکان و بسیج دانشجویی به کارگیری و سازماندهی شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی از راه‌اندازی کارگروه عملیات روانی و فضای مجازی خبر داد و افزود:  این کارگاه به‌صورت شبانه‌روزی در حال رصد فضای مجازی در مورد ویروس کرونا است و علاوه بر این کارها  تولیدات چند رسانه‌ای تهیه شده از اقدامات و امور آموزشی در راستای مقابله با کرونا را بارگذاری می‌کنند.

سرهنگ پاسدار گودرزی اعزام کارشناس بهداشت، پزشک و کارشناس پرستاری به تمام رده‌های سپاه، آموزش چهره به چهره، غربالگری اولیه افراد داری علایم اولیه بیماری به‌صورت مستمر در هفت مرکز درمانی سپاه، ایجاد ۵پنج پایگاه غربالگری در اراک و سه مرکز در محلات،خمین و ساوه، فعالیت ۲ آزمایشگاه آزمایش بیماران کرونایی در اراک و خمین ، آماده سازی مرکز جراحی امام جواد با  ظرفیت ۴۰ تختخواب به‌عنوان پشتیبان و نقاهتگاه ، شناسایی و ارجاع ۱۸۰ نفر از بیماران اولیه از سوی درمانگاه‌های سپاه به بیمارستان آیت الله خوانساری را بخشی از اقدامات این نهاد انقلابی عنوان کرد. 

وی با بیان اینکه در تمامی  مجموعه‌های درمانی سپاه روح الله ایستگاه تریاژ، تب و علایم حیاتی راه‌اندازی شده است؛ افزود: یک فقره چادر سیار به‌صورت بیمارستان صحرایی در بیمارستان آیت الله خوانساری با ۴۰ تخت دایر است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: پنج کانون جامعه پزشکی در شهرستان‌ها در حال ارایه خدمات پزشکی درمانی است و تمامی سالن‌های ۹ دی و صالحین که حدود ۶۰ محیط ورزشی است در اختیار شهرستان‌ها برای نقاهتگاه و بیمارستان سیار قرار گرفته است.

سرهنگ پاسدار گودرزی گفت: ایجاد حمام چهار دوشه سیار در بیمارستان آیت الله خوانساری مخصوص کادر درمانی و پزشکی ، اختصاص دو سالن ورزشی در مجتمع ورزشی شهدای پنجم مرداد به‌صورت مجزا برای مردان و زنان در نقاهتگاهی با ظرفیت هر سالن ۱۰۰ تخت، تامین یک سالن ورزشی به ظرفیت ۷۰ تخت بیمارستانی در دلیجان،  تهیه و توزیع۹۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده شامل الکل ۷۰ درصد برای عموم مردم از سوی گروه‌های جهادی ، توزیع ۶۸ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده با عنوان آب ژاول بین مردم، تهیه یک‌هزار و ۲۰۰ بسته بهداشتی ویژه خانواده شهدا از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: ضدعفونی کردن و گندزدایی معابر عمومی و مکان ها در شهرها و روستا های استان، به‌کارگیری هشت دستگاه مهندسی و جنگ نوین از هوافضای خمین، قرارگاه مهندسی ۴۲ قدر، و تیپ ۷۱ روح الله استان مرکزی از دیگر اقدامات سپاه روح‌الله استان مرکزی در مهار کرونا است. 

۷۵۹ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.