دکتر مجتبی دیده‌دار روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا در خمین تا کنون ۲۹ نفر به خاطر ابتلا به این بیماری در بیمارستان این شهرستان بستری شدند.
وی ادامه داد: پس از ترخیص بیماران بهبود یافته ، اکنون ۱۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان بستری  و تحت درمان متخصصان هستند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: اردوگاه فرهنگی امام خمینی (ره) این شهرستان با هدف پذیرش بیماران بهبود یافته برای گذراندن دوران نقاهت بیماران مبتلا به کرونا، راه‌اندازی شده و اتاق‌های این مرکز مجهز به تخت شده است
وی ادامه داد: کارشناسان و مراقبان سلامت، دوران پس از بهبودی بیماران مستقر در اردوگاه امام خمینی(ره) را کنترل می‌کنند و این مرکز هر روز ضدعفونی می‌شود.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: تمام بخش‌های بیمارستان امام خمینی(ره)  زادگاه امام راحل به جز بخش‌های زایشگاه، اطفال و زنان به بستری و درمان بیماران مشکوک به کرونا و مبتلایان قطعی به این بیماری اختصاص پیدا کرده است.
دیده‌دار با بیان اینکه شهروندان با پرهیز از نگرانی درباره ویروس کرونا فقط توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از ابتلا به این  بیماری در امان باشند، اظهار داشت: بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا را پیشگیری است که این امر نیز با همکاری مردم و ماندن در منزل تحقق پیدا می‌کند .

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: از شهروندان درخواست می شود به پویش در خانه بمانیم بپیوندند و مسافرانی که قصد سفر به این شهرستان در تعطیلات نوروزی را دارند ، سفر خود را پس از ریشه کنی کامل کرونا انجام دهند.

کرونا، ویروس شایعی است که با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.