«احمد ملکی راد» عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران  استان مرکزی در اراک افزود: بانک‌ها به دلیل ارتباط مستقیم و زیاد مردم با کارکنان بانکی، یکی از مراکز حساس در شیوع ویروس کرونا هستند و باید مردم تا حد امکان مراجعات مستقیم خود به شعب را قطع کنند.

وی بیان کرد: بر اساس نامه‌ بانک مرکزی، دریافت و پرداخت وجهه نقد، اسکناس و ایران چک به صورت حضور فیزیکی از مشتریان و یا برای تحویل به مشتریان ممنوع شده و دستورالعمل آن به تمام شعب ابلاغ شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان مرکزی ادامه داد: ابزارهای جایگزین انتقال وجهه جایگزین شده و سقف انتقال وجهه از ۳۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافته است.

ملکی راد تصریح کرد: به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا، دستگاه‌های خودپرداز در ساعات صبح و عصر، پیشخوان بانک‌ها، تحویل داران و سالن‌های مشتریان به صورت مستمر ضدعفونی می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون تعدادی از کارکنان بانک‌های استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعدادی نیز در قرنطینه به سر می‌برند و یک نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده است.

مدیر شعب بانک ملی استان مرکزی افزود: تمهیداتی نیز برای جایگاه ارتباط مشتری با کارکنان با به کارگیری از نایلون‌های مخصوص به کار گرفته شده است.

ملکی راد گفت: توزیع پول نقد نیز برای ایام نوروز ممنوع شده و امکان کاهش دریافت وجهه از پنج میلیون ریال به ۲ میلیون ریال برای کاهش در دسترس بودن پول نقد در دست مردم وجود دارد.

وی اظهار داشت: کمتر کسبه‌ای در استان مرکزی وجود دارد که دستگاه کارت‌خوان نداشته باشد و باید خریدها از این طریق انجام شود تا پول نقد کمتر دست به دست شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان مرکزی افزود: دستورالعملی نیز از سوی بانک مرکزی برای بدهکاران تسهیلات تا پایان سال ۹۷ ابلاغ شده که تسویه این افراد تا پایان خردادماه ۹۹ تمدید شده است.

ملکی راد گفت: تسهیلاتی که اصناف و تولیدکنندگان از قبل دریافت کردند و به دلیل شرایط اقتصادی شیوع کرونا امکان پرداخت ندارند، سررسید پرداخت تسهیلات ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ به پایان دوره تسهیلات موکول شده است.

وی عنوان کرد: افرادی که مهلت تسویه تسهیلات آنها در اسفندماه بوده این امر نیز به پایان خردادماه سال آینده موکول شده است.

مدیرشعب بانک ملی استان مرکزی گفت: فعالیت تمام شعب بانکی این استان در عصر تعطیل شده و ساعات کار شعب نیز مانند گذشته از ساعت ۷ تا ۱۴ و ۳۰ برای کارکنان و از ۷ و ۳۰ تا ۱۳ و ۳۰ برای مشتریان است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.