دکتر «محمد جمالیان» شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۸۵ مورد از بیماران کرونا استان مرکزی در شهرستان‌های تابعه دانشکده خمین، ۶۳ بیمار در شهرستان‌های تابعه دانشکده پزشکی ساوه و ۱۸۵ بیمار نیز در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک شناسایی و زیر پوشش خدمات درمانی قرار گرفته‌اند.

وی توضیح داد: اکنون ۳۱ بیمار مشکوک به کرونا استان در قرنطینه خانگی به سرمی‌برند که شرایط آنان رو به بهبودی است و مراقبت‌های لازم برایشان صورت می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴ بیمار کووید ۱۹ در استان مرکزی براثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر جمالیان اظهار داشت: پیش بینی شده اواخر هفته جاری پیک شناسایی موارد جدید تا ۸۰۰ بیمار کرونایی در استان مرکزی رخ دهد که با توجه به محدودیت تخت‌های بستری اقدامات ایجاد نقاهتگاه احتمالی پیش بینی شده است.

وی توضیح داد: ۱۵ بیمارستان استان مرکزی یک هزار و ۳۰۰ تخت بستری دارد که اگر روند بیماری گسترش چشمگیر داشته باشد باید ظرفیت تخت ‌های بستری برای بیماران بدحال در نظرگرفته شود و قرار است مکانی در اراک با ۱۰۰ تخت بستری مردان و ۱۰۰ تخت بستری زنان برای بیماران بهبود یافته با شرایط تثبیت بیماری با حضور پرستار و پزشک و مراقبت‌های لازم درنظر گرفته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیش از ۱۲ هزار و و ۱۰۰ تماس با سامانه ۳۸۳۹ مراکز بهداشتی و درمانی در پاسخگویی به سئوالات مردم برای ویروس کرونا در استان انجام شده و بیش از ۱۶۲ ساعت مشاوره پزشکی از طریق تلفن ارایه شده است.

جمالیان عنوان کرد: این سامانه از ساعت هشت صبح با حضور پزشکان پاسخگوی سووالات پزشکی مردم استان است.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با علائمی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.