سید«علی آقازاده» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی دومین استانی بود که ویروس کرونا در آن مشاهده شد اوضاع و احوال در استان ثبیت شده و احتمال روند افزایش این بیماری در استان در ایام پیک، امری طبیعی است.

وی ادامه داد: تثبیت روند شرایط استان با مشارکت و همکاری مردم با مسوولان، تصمیمات ستاد مقابله و زحمات و تلاش‌های پرستاران، پزشکان و کادر درمان در بیمارستان‌ها حاصل شده‌ است.

استاندار مرکزی پیک شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی را ظرف یک تا ۲ هفته آینده عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود این استان در پیک شیوع بیماری نسبت به استان‌های مشابه از شرایط قابل قبول‌تری برخوردار باشد.

آقازاده خاطرنشان کرد: امید است این بیماری را هرچه زودتر شکست دهیم.

وی با یادآوری برگزاری نشست ویدئو کنفرانسی استانداران با وزیر کشور گفت: در این نشست آمار فوتی‌ها، بستری‌ها، بیماران مشکوک به ویروس کرونا و مشکلات استان‌ها مطرح و پیشنهادهایی به وزیر کشور ارایه و مقرر شد این پیشنهادها جمع آوری و در نشست شورای امنیت ملی مطرح شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بحث اختیارات منطبق با واقعیت‌های موجود در هر استان از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود تا با توجه به شرایط استان‌ها تصمیمات اتخاذ و اختیارات واگذار شود.

آقازاده گفت: مقرر شد جمع بندی‌های این نشست ظرف روزهای آینده پس از مشورت با ریاست جمهوری و دولت به استان‌ها ابلاغ شود.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون پنج هزار و ۸۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و مراحل درمانی و قرنطینه برای آنان انجام شده و ۱۴۵ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.