«مصطفی عرب» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازسازی و نوسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد از مجموع این واحدها توسط ساکنان روستاهای شهرستان شازند و حمایت‌های دولت در مناطق روستایی شهرستان در حال انجام است.

وی ادامه داد: بازسازی و مقاوم سازی این واحدهای روستایی نقش مهمی در کاهش خسارات در هنگام وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله در شهرستان به همراه دارد.

فرماندار شهرستان شازند یاد آورشد: ۷۵۰ واحد روستایی و شهری شهرستان شازند در سیلاب بهار امسال دچار خسارت شدند که قرارداد ۷۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات با بانک‌های عامل منعقد شد.

وی ادامه داد: ۳۵۲ واحد روستایی و ۲۱ واحد شهری در مرحله اسکلت، ۲۵۵ واحد روستایی و ۱۵ واحد شهری در مرحله سقف و بقیه در مرحله فونداسیون قرار دارند.

فرماندار شهرستان شازند خاطرنشان کرد: ۱۰۰ واحد از مجموع واحدهای خسارت دیده در سیلاب بهار امسال متعلق به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی استان مرکزی بود که ۸۰ درصد این واحدها بازسازی و به متقاضیان تحویل شده است.

عرب یادآورشد: ۵۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای بازسازی و نوسازی واحدهای خسارت دیده در سیلاب امسال به شهرستان شازند اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان شازند گفت: ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی، ۱۰۰ میلیون ریال منابع مالی یارانه‌ای توسط دولت و ۱۰۰ میلیون ریال منابع مالی یارانه‌ای توسط نهادهای حمایتی استان برای بازسازی هر یک از واحدهای مددجویان این نهادها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ارایه سیمان رایگان، پرداخت منابع مالی کمک معیشتی توسط جمعیت هلال احمر استان، حمل و نقل رایگان تجهیزات و ارایه لوازم منزل توسط صنایع شهرستان شازند به مددجویان نهادهای حمایتی از دیگر خدمات ارایه شده به این افراد بوده است.

فرماندار شهرستان شازند افزود: ارایه سیمان رایگان، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۰۰ میلیون ریال منابع مالی یارانه ای نیز برای بازسازی واحدهای مسکونی سایر اقشار پرداخت شد.

عرب گفت: ایجاد اشتغال در شهرستان، بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده روستایی، افزایش مهاجرت معکوس به روستاها و رونق تولید در مناطق روستایی از جمله مزایای بازسازی و نوسازی واحدهای روستایی شهرستان شازند است.

 شهرستان شازند از توابع استان مرکزی در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.