«علی میرزایی» روز دوشنبه در پیامی از زحمات شبانه روزی همه مسئولان، پرسنل مرکز بهداشت و بیمارستانهای شهید مدرس، شهید چمران، حضرت فاطمه (س)، درمانگاههای دولتی و خصوصی و رسانه های گروهی که در راستای ارتقای سلامت جامعه در این برهه خطیر تلاش می کنند، قدردانی کرد.

وی همچنین از مردم، مسئولین و رسانه ها درخواست کرد که در اجرای بسیج همگانی اطلاع رسانی با عنوان#کرونا_را_شکست_می دهیم، همکاری و همراهی نمایند.

میرزایی تاکید کرد: تمام دستگاههای اجرایی در اجرای دستورالعمل های بهداشتی، بخشنامه ها و ملزوماتی که دانشکده علوم پزشکی و قرارگاه پدافند زیستی شهرستان اعلام می کنند باید اهتمام داشته باشند.

وی از شهرداری های شهرستان ساوه درخواست کرد که نسبت به اطلاع رسانی در سطح شهرها در خصوص رعایت نکات لازم بمنظور پیشگیری از شیوع کرونا استفاده نمایند.

معاون استاندار مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه نظافت شهر بر عهده شهرداران و پرسنل شهرداری است، ضرورت دارد که نسبت به توجیه آنان در خصوص اهمیت رعایت اصول حفاظت فردی و جدی گرفتن موضوع کرونا اقدام و تجهیزات مورد نیاز آنها نیز تامین شود.

میرزایی همچنین خواستار افزایش نظارت بر

نانوایی ها توسط مرکز بهداشت و اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان ساوه شد و بر لزوم رعایت نکات بهداشتی از سوی متصدیان این واحدها تاکید کرد.

فرماندار ساوه هشدار داد: واحد های صنفی حق ندارند از اضطراب مردم سودجویی کنند  و ادارات صنعت، معدن و تجارت، اصناف، دادستانی و تعزیرات باید محکم و قاطع در برابر متخلفان ایستادگی کنند و اجازه ندهند که  برخی افراد سودجو با احتکار و کم فروشی موجب نگرانی مردم شوند.

میرزایی همچنین از اداره تبلیغات اسلامی ساوه خواست که از ظرفیت روحانیون و طلاب برای یادآوری و آگاهی بخشی نکات بهداشتی در مساجد، اماکن مذهبی و مکان هایی که محل تجمع مردم است استفاده کند.

وی همچنین از خبرگزاری ها، مطبوعات و صدا و سیما فعال درخواست کرد که با انعکاس اخبار درست و واقعیت ها به مردم، از تنش و اضطراب در جامعه بکاهند و راهکارهای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا را به طور مداوم برای مردم تشریح کنند.

فرماندار ساوه از مردم درخواست کرد که از تجمع در مراکز خرید، فروشگاه های بزرگ، بازار روز و .. خودداری کرده و با مدیریت زمان در طول ساعات روز اقدام به خرید و انجام کارهای ضروری خود نمایند.

طبق اعلام علوم پزشکی ساوه، کرونا تاکنون جان سه نفر از اهالی این شهرستان و زرندیه را گرفته و اکنون نیز ۱۱ فرد مبتلا با علائم مثبت در قرنطینه نگهداری می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.