استاندار مرکزی در آیین آغاز عملیات عمرانی شهرک فرودگاهی پرندک، گفت: در این ناحیه گردشگری مردم می توانند از خدمات پروازی و تفریحی با هواپیماهای سبک و فوق سبک استفاده کنند که موجب رونق اقتصادی منطقه نیز می شود.

«سیدعلی آقازاده» افزود: در این مرکز گردشگری و پروازی که با همت بخش خصوصی احداث می شود،‌ برگزاری دوره های آموزش خلبانی و امکان انجام پرواز در مسافت های کوتاه با هواپیماهای ویژه قابل انجام است. 

مجری و سرمایه گذار این پروژه نیز گفت: طرح احداث شهرک فرودگاهی پرندک از سال ۱۳۹۶ در دستور کار قرار گرفت و با اخذ موافقت های لازم از ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، کار واگذاری زمین برای این پروژه انجام شد.

«محمد مطلق» اظهار داشت: طرح شهرک فرودگاهی پرندک به دلیل محدودیت در واگذاری زمین قرار است در 2 مرحله اجرا شود که فاز نخست شامل مجموعه هوانوردی عمومی با کاربری آموزشی، تفریحی، تعمیراتی و خدماتی است.
وی افزود: در مرحله دوم با ارتقای کاربری ها، فرودگاهی سبک با هواپیماهای دارای گنجایش کمتر از ۱۹ نفر و حمل بار تا ۱۵ تن احداث خواهد شد.
به گفته مجری طرح شهرک فرودگاهی پرندک از جمله کاربری های مورد نظر در صورت تکمیل، فراهم کردن زمینه امدادرسانی هوایی به استان های همجوار در زمان وقوع بحران ها است.

مرحله نخست این شهرک فرودگاهی در زمینی به مساحت 20 هکتار و با اعتباری افزون بر 150 میلیارد ریال قرار است احداث شود.

زرندیه با 65 هزار نفر جمعیت در شمال شرقی استان مرکزی و مجاورت استان تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.