سید«علی آقازاده» روز چهارشنبه در دویست و پنجاه و چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: تعطیلی مدارس امسال در کشور به یکی از معضلات چالش بر انگیز کشور بود و تعطیلی مدارس استان تاکنون بر اساس آلودگی هوا، منطبق با شرایط آب و هوایی در شهرستان‌ها انجام شده و استان در این زمینه به اهداف خود دست یافته است.

وی ادامه داد: بهره گیری دقیق از اختیارات استان مرکزی در زمینه تعطیلی مدارس از جمله عوامل دیر اعلام کردن این تعطیلی‌ها بوده و استان تا کنون توانسته به خوبی از اختیارات خود در این زمینه استفاده کند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: امکان تصمیم گیری تعطیلی مدارس به دلیل برودت هوا از ۱۲ ساعت قبل امکان پذیر نبوده و پیشنهاد می شود برای جلوگیری از مشکلات برای مردم و دانش آموزان این تعطیلی‌ها ساعت ۲۰، توسط دستگاه‌های مربوطه اعلام شود.

آقازاده گفت: نیاز است به منظور برنامهریزی مناسب برای فعالیت مدارس در شرایط سرما تصمیم گیری در استان توسط مدیرکل آموزش و پرورش و یکی از معاونان استانداری و در شهرستان‌ها توسط رییس آموزش و پرورش و فرماندار شهرستان انجام شود.

وی با یادآوری به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در عراق افزود: تشییع پیکر پاک این شهید توسط ملت ایران از جمله باشکوه ترین و بی نظیرترین برنامه‌های بدرقه یک سردار در دنیا بود.

استاندار مرکزی از مردم استان و کشور برای حضور پرشکوه در آیین تشییع پیکر پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تشکر کرد.

آقازاده با تسلیت به بازماندگان و خانواده‌های شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراین افزود: این حادثه تلخ اگر چه به دلیل خطای انسانی رخ داد ولی منشا اصلی آن شیطنت‌ها و جنگ افروزی‌های آمریکا در منطقه بوده است.

وی ادامه داد: متحدان و بسیاری از کشورهای نزدیک به آمریکا نیز پس از وقوع این حادثه تلخ اعلام کردند اگر آمریکا یکی از خدمتگزاران خدوم انقلاب اسلامی را به شهادت نمی رساند، این اتفاق رخ نمی داد.

آقازاده افزود: پذیرش مسوولیت این حادثه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان از مسوولیت پذیری و شفافیت عمل در جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی، برای ایجاد مراکز اختلال یادگیری در استان با برگزاری نشست‌های توسط اداره کل بهزیستی و اموزش و پرورش باید از موازی کاری جلوگیری شود.

«بهروز اکرمی» افزود: نیاز است قبل از ایجاد ساختمان‌های جدید از فضاهای موجود در استان برای ایجاد این مراکز استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تعداد مدارس اختلال یادگیری تا ۲ سال آینده باید به ۲۴ مرکز افزایش یابد.

«شهریار فولادوند» افزود: اکنون ۹ مرکز اختلال و یادگیری در استان مرکزی وجود دارد که با توجه به تعداد دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری، باید ۱۵ مرکز دیگر راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: نیاز است برای ایجاد این مراکز سه فضا امسال توسط اداره کل راه و شهرسازی در اختیار این ارگان قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآور شد: تصمیم گیری برای فعالیت مدارس بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، چگونگی وضع جاده‌های شهری و روستایی، توجه به اقلیم خاص مناطق و سوابق تصادفات جاده‌ها انجام می‌شود .

فولادوند گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی، اعلام تغییر فعالیت مدارس، ۱۲ ساعت قبل از آغاز ساعت کاری مدارس وجود نداشته و در برخی اوقات مسئولان مربوطه تا ساعاتی قبل از آغاز فعالیت مدارس در حال پایش و بررسی هستند.

۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲  هزار و ۲۶۹  مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.