سیده «رویا شریفی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:۱۱۳  نفر از  ثبت‌نام شده‌ها در این طرح روستایی و ۶۱۱ نفر زیر پوشش سلامت همگانی خمین هستند.
وی اظهار داشت: ۱۸ هزار نفر در این شهرستان از خدمات دفترچه رایگان بیمه سلامت بهره‌مند هستند.
رییس بیمه سلامت خمین تصریح کرد: ثبت نام افراد متقاضی آزمون وسع آغاز شده و داوطلبان با مراجعه به دفاتر بیمه و پیشخوان می‌تواند با پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند.
شریفی گفت: افرادی که متقاضی استفاده از بیمه سلامت رایگان هستند باید در طرح آزمون وسع شرکت کنند و تا استعلام درخواست منتظر بمانند.
وی یادآور شد: طرح ارزیابی وسع به‌منظور پوشش اجباری بیمه از اول آذر سال جاری در کشور کلید خورده است.

رییس بیمه سلامت خمین افزود: شعار آزمون وسع پرداخت براساس توان، دریافت بر اساس نیاز است و افرادی که دفترچه بیمه سلامت رایگان دارند می‌توانند از خدمات مراکز درمانی دولتی استفاده کنند و افرادی که در پرداخت حق بیمه مشارکت دارند، شرایط استفاده از خدمات مراکز درمانی دولتی و خصوصی را دارند.
شریفی ادامه داد: در اجرای طرح ارزیابی وسع، سرانه بیمه درمانی سه دهک پایین جامعه رایگان، دهک چهارم ۵۰ درصد سرانه حق بیمه و دهک پنجم به بالا که از توان بالایی مناسبی برخوردار هستند به‌طور کامل پرداخت می‌شود. 
شریفی بیان کرد: اگر خانواده‌ها بعد از مهلت مقرر برای ثبت‌نام مراجعه کنند تخفیف شامل حال آنان نمی‌شود.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است و ۵۷ هزار و  ۶۴۷نفر معادل ۵۵ درصد از جمعیت شهرستان  زیرپوشش خدمات بیمه سلامت هستند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.