«محسن غنجی» روز چهارشنبه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) در گفت و گو با ایرنا افزود: مطالبات پرستاران استان شامل اضافه‌کار و کارانه است که از اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون پرداختی در این راستا صورت نگرفته است.
وی اظهار داشت: حداقل و حداکثر مطالبات پرستاران استان ۷۰ تا ۲۰ میلیون ریال است و این درحالی است که شاغلان پرستاری با وجود سختی کار هرگز از کیفیت خدمات به بیماران کوتاهی نکرده‌اند.

رییس هیات‌مدیره نظام پرستاری استان مرکزی گفت: برابر استاندار جهانی به‌ازای هر تخت بیمارستانی ۲ و ۶ دهم درصد پرستار نیاز است اما این شاخص در ایران به ازای هر تخت یک و هشت دهم درصد تعریف شده است.
غنجی افزود: شمار پرستاران در استان مرکزی ز میانگین کشور هم کمتر است و اکنون به‌ازای هر تخت بیمارستانی ۹ دهم پرستار در مراکز درمانی ارایه خدمات دارند و در برخی بیمارستان‌ها به‌علت کمبود پرستار این تعداد به هفتم دهم هم می‌رسد.
وی اظهار داشت: مدت زمان نوبت کاری پرستاران براساس سابقه تعریف شده است و از ۳۶ تا ۴۴ ساعت در هفته است.
رییس هیات‌مدیره نظام پرستاری استان مرکزی، تاخیر در پرداخت معوقات، کمبود نیروی پرستاری، اجرا نشدن قانون سختی کار و تعرفه قانونی، محول شدن فعالیت‌های خارج از وظایف پرستاران، استاندارد نبودن فضای کار، نقص در امور رفاهی و نبود ارزیابی دوره‌ای سلامت را از عمده مشکلات جامعه پرستاری استان مرکزی برشمرد.
استان مرکزی ۲۱ مرکز درمانی دارد که مدیریت ۱۵ بیمارستان با حوزه دولتی و سه بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان با مدیریت درمان تامین اجتماعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.