«فرهاد نوری» عصر سه‌شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان مرکزی، در فرهنگسرای شهر اراک، افزود: میزان واردات کشور در ۹ ماهه امسال نیز ۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برآورد می شود. 
وی ادامه داد: میزان تجارت ۶۳ میلیارد دلاری کشور در شرایط اقتصادی کنونی مرهون تلاش‌های بی‌دریغ فعالان اقتصادی است که باید قدردان زحمات این قشر بود. 
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه صادرات ایران بیان کرد: چین، عراق، ترکیه، امارات و افغانستان بزرگترین شرکای تجاری ایران در حوزه صادرات و و آلمان، چین، امارات، ترکیه نیز بیشترین شرکای کشورمان‌ در حوزه واردات کالا هستند. ‌
نوری بیان کرد: اعمال تحریم ها اگرچه نعمت نیست اما برکاتی نیز به لحاظ تلاش های فعالان اقتصادی فراهم شده و کارخانجاتی که بیش از ۲ دهه مواد اولیه خود را وارد می کردند اکنون یا خود تولیدکننده هستند و یا از واحدهای فعال شده داخلی، تامین می‌کنند. 
وی اظهار داشت: ظرفیت های تولیدی کشور در حوزه های مختلف بسیار بالا است و باید با بهره‌گیری از دانش جوانان کاردان زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را فراهم و با صادرات کالاهای با ارزش افزوده، کشور را در مسیر توسعه قرار داد. 
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: نقل و انتقالات پولی و ارزی، استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادر کنندگان و تامین مواد اولیه بنگاه های اقتصادی مهمترین مشکلات صادرکنندگان است که باید برای حل آنها برنامه‌ریزی کرد.

استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.