سید«علی آقازاده» روز سه‌شنبه در جریان دیدار با سفیر کشور عراق در ایران که به اراک سفر کرده است، افزود: یک میلیارد دلار انواع کالا سال‌گذشته از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که حدود نیمی از این کالاها به کشور عراق صادر شده‌است.

وی ادامه داد: استان مرکزی منطقه‌ای با ظرفیت بالای صنعتی و کشاورزی و با بنیه قوی دانش فنی است و امکان افزایش صادرات انواع کالا و خدمات از استان به کشور عراق وجود دارد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد:  محصولات تولیدی استان مرکزی با تنوع بالا به گونه‌ای است که می‌توان به طیف وسیعی از کالاهای مورد نیاز کشور عراق پاسخگویی کند و دستگاه‌های بخش دولتی و خصوصی این استان آمادگی کامل برای تسهیل و تسریع در امور صادراتی و تامین کالاهای مورد نیاز این کشور را دارند.

آقازاده با یادآوری ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و سلامت استان مرکزی افزود: این استان با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی و سلامت از ظرفیت‌ مناسبی برای جذب و حضور گردشگران عراقی برخوردار است.

وی با یادآوری حجم بالای سفر گردشگران سلامت از کشور عراق به جمهوری اسلامی ایران افزود: این استان با برخورداری از تجهیزات و بیمارستان‌های پیشرفته مقصد مناسبی برای گرشگران عراقی است که امور درمانی دارند و بهترین خدمات با کیفبت مطلوب به آنان ارایه می‌شود.

استاندار مرکزی یادآور شد: سه و نیم میلیون زایر ابا عبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی امسال از جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق سفر کردند که با توجه به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی که در مسیر شاه‌راه شمال به حنوب کشور واقع شده، بیشتر این افراد از این استان عبور کردند.

استان مرکزی  چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادرتخصصی است که بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.