به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، منوچهر توسطی در️ چهلمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی که با حضور استاندار مرکزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، رییس اتاق بازرگانی اراک،  نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، شهردار اراک و  جمعی ازمدیران استانی برگزار شد، در خصوص دستور کار اول جلسه مبنی بر بحث و بررسی در خصوص اخذ عوارض تابلو و تبلیغات از واحد های صنفی بیان کرد:
در این رابطه کمیته ای برای نوشتن  استاندارد ودستور العمل استفاده برای تابلوهای معرف وبرند تشکیل می شود که اختلاف بین شهرداری واصناف حل شود.

وی در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده ی تولید کنندگان بتن مطرح کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان رسمی بتن ورعایت استاندارد در بتن که برای رعایت استحکام وامنیت ساختمان بسیار مهم است، مصوب شد که  رعایت استاندارد شود ولی در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده به علت اهمیت موضوع به یک کمیته دیگر ودر جلسه بعدی عنوان خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی در رابطه با عوارض مرتبط با کشاورزی اظهار کرد:برای هضم عوارض این بخش در حوزه بخشداری ها وشوراهای اسلامی شهر وروستا تصمیمات خوبی گرفته شد که به اجرا گذاشته شود واین موضوع همزمان از معاونت حقوقی رئیس جمهور تصمیم گیری می شود.

وی با اشاره به بحث حمایت از سرمایه گذاری وتولید تصریح کرد: مقرر شد این عوارض در پایین ترین سطح  وصول شود،  حتی در ارتباط با حذف آن در معاونت حوزه حقوقی ریاست جمهوری استعلام کنند.

رئیس اتاق بازرگانی در رابطه با قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده و اختلاف سازمان امور مالیاتی خاطر نشان کرد:
در ماده ۱۸۱مصوبه سال ۸۵  آمده، سازمان امور مالیاتی می تواند هر سال مراجعه کند وسنوات قبل  را مورد بررسی قرار دهد، در قانون جدیدمالیات بر ارزش افزوده ماده ۱۸۱ می گوید فقط در سالی که مورد بازرسی است می تواند این کار را انجام دهد.

توسطی در این خصوص ادامه داد: لذا از نظر ما ورود به سال های گذشته خلاف قانون است، ولی سازمان امور مالیاتی نظر دیگری دارد که قرار شد در جلسه ای توسط افراد ذیربط این موضوع بررسی شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1319130
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.