سید «علی آقازاده» روز چهارشنبه در آیین آغاز طرح زمستانه ترافیکی پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در اراک، افزود: استان مرکزی در مسیر کریدور ارتباط شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد و به‌همین دلیل جاده‌های این استان بستر تردد سنگین خودروهای سبک و سنگین است.

وی بیان کرد: شمار بالای سفرهای روزانه جاده‌ای استان باید نگاه ویژه مسوولان کشوری به حمل و نقل و ترافیک این خطه را به همراه داشته باشد و ضمن افزایش مستمر ضریب ایمنی راه‌و اصلاحات فنی‌، فرهنگ ترافیک نیز هوشمندانه تقویت شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای در این استان امسال کاهش داشته است و استان مرکزی در این خصوص توانسته کارنامه قابل قبولی ارایه کند اما هدفگذاری کاهش ۱۰ درصدی کشته‌های ترافیکی در جاده‌های استان امسال باید محقق شود.

آقازاده اظهار داشت: طیفی از آمار بالای تلفات جاده‌ای کشور مربوط به خطاهای انسانی است و باید فرهنگ ترافیک بیش از پیش در جامعه و استان مرکزی نهادینه شود.

وی گفت: کاهش تلفات جاده‌ای یک مسیر ۲ طرفه است که باید با همت مردم و مسوولان به پایین‌ترین حد ممکن برسد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: دست‌اندرکاران برگزاری طرح ترافیکی زمستانه استان مرکزی همه تلاش خود را برای ارایه خدمات مطلوب به مردم به کار گیرند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ۱۱۱ گردنه برفگیر در کشور وجود دارد که ۲ گردنه آن در این استان قرار گرفته و در طرح زمستانه‌ تدابیر لازم برای پوشش خدمات و پیشگیری از مشکلات جدی در برف‌های سنگین برای  این مسیرها اندیشیده شده است.

سرهنگ «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: ۱۰۲ پاسگاه پلیس‌راه به همراه مقرهای سازمان‌های امدادی در اجرای طرح زمستانه ترافیکی کشور حضور دارند که پنج پاسگاه آن در این استان است.

وی بیان کرد: کشته‌های ترافیکی استان مرکزی امسال ۳۳۸ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ۲ درصدکاهش دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در راهبردهای هدفگذاری شده قرار است که کشته‌های حوادث جاده‌ای در این استان تا پایان سال جاری به ۱۲ درصد برسد.

سرهنگ شهرستانی عنوان کرد: ۴۴ درصد از حوادث رانندگی استان مرکزی در هشت ماه امسال در آزادراه‌ها و بزرگ‌راه‌ها، ۲۵ درصد در راه‌های اصلی و ۳۱ درصد در مسیرهای روستایی بوده است.

وی گفت: سه هزار و ۶۰۰ نفر در طرح زمستانه ترافیکی سال گذشته در جاده‌های کشور جان خود را از دست دادند که ۹۰ نفر آنان در این استان بوده است.

در  این آیین خودروهای پلیس‌راه و سایر دستگاه‌های امدادی از جمله اورژانس، هلال احمر، راهداری و حمل نقل جاده‌ای و آتش نشانی پس از عبور از مقابل کلام‌الله مجید و تمثال رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) به محل‌های ماموریتی تعیین شده اعزام شدند.

طرح زمستانه ترافیکی پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی از ۲۰ آذرماه جاری آغاز و تا ۲۰ اسفندماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.