حسن میرزاخانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ مگاوات در شهرستان ساوه توسط شرکت‌هایی از کشورهای ترکیه و لوکزامبورگ به ارزش یک هزار و ۳۸۸ میلیون یورو توسط هیات سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از سه هزار مگاوات برق برای توسعه صنعتی شهرستان ساوه نیاز است و ایجاد این نیروگاه و توسعه نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر نقش مهمی در رفع نیاز انرژی در این شهرستان  دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مجوز سرمایه گذاری خارجی تولید دارو و مکمل‌های دارویی نیز توسط یکی از شرکت‌های داروسازی کشور اتریش در شهرک صنعتی کاوه در نشست آذرماه هیات سرمایه گذاری خارجی ایران به تصویب رسید.

میرزاخانی گفت: این طرح به ارزش حدود ۹ میلیون یورو برای تولید انواع داروهای دستگاه گوارشی، گیاهی، قند خون، کلیه و مجاری ادراری در شهرستان ساوه اجرا می شود.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح زمینه ایجاد بازار رقابتی و افزایش کیفیت محصولات دارویی در کشور فراهم شده و برای حمایت از تولیدکنندگان و شرکت‌های دارویی داخلی، نیاز است زمینه لازم برای افزایش تولید و صادرات فراهم شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اظهار داشت: جذب این سرمایه گذاری‌های خارجی در استان هم‌زمان با تحریم ظالمانه کشورهای خارجی علیه کشور انجام شده و با بهره برداری از آنها گام‌های موثری در راستای تامین انرژی و خودکفایی کشور در  داروی مورد نیاز برداشته می‌شود.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته و از شمال به تهران و قزوین، از غرب به همدان، از جنوب به اصفهان و لرستان و از شرق به قم و اصفهان محدود است.
این استان با موقعیت­های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب­ های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی ­های اقتصادی مناسبب برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور (از زمان تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌های خارجی تا کنون ) همواره یکی از مقاصد سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.