قیمت هر جلد از این کتاب که در سال ۱۳۹۶ به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی فرار گرفته،  ۲۵ هزار تومان است و مطالب آن در پنج فصل ارایه شده است. نویسنده در فصل اول کتاب در خصوص موضوعاتی چون ضرورت کسب و کار و تجربه یافتن از دوره نوجوانی، مهارت‌ها و بهزیستی، شناخت حد و اندازه‌ها، گام های اولیه شناخت از زندگی، چگونگی برخورد با مشکلات و گنج‌های واقعی، تمرین بردباری، قانع و کوشا بودن، ترک عادات بد و عبرت‌آموزی از آن‌ها، مقابله با جهل و فقر، مسئله صنعت و مشکل کشاورزی سخن رانده است.

در فصل دوم این کتاب تعریف جامعی از شناخت و اهمیت مبانی تفکر و چاره‌گری ارایه شده و در مورد مکانیسم تفکر، معمای حرکت، تجسم نادیده‌ها و ناشناخته‌ها، وسایل اندازه‌گیری زمان، نظریه زمان، افزایش بدون برنامه و بی‌رویه جمعیت و آسیب‌ها، تعیین مراجع و معیارهای علمی برای شناخت، نشانه شناسی، فرق بین انسان و حیوان و توانمندی‌های بشر شرح داده شده است.

در فصل سوم این کتاب نیز نویسنده شاخص‌های نظری و شناخت تدریجی ، شناخت حسی ، نارسایی حواس در شناخت حسی، تاثیر محیط‌های متفاوت بر حواس آدمی، ادراک متفاوت، شناخت غریزی، مسئله قدرت ، تحریکات رسیده و پاسخ شرطی، کنترل غرایز و خواسته‌ها، شناخت عاطفی، عشق و محبت و رفتارهای عاطفی وابسته، شناخت هنری و تلاش متفکران برای شرح انواع شناخت، علم به جای کیمیاگری و جادو،شناخت تجربی، تردید و باور، نظریه تکامل موجودات، شناخت ویروس‌ و دامنه اکتشافات و آثار آن بر زندگی بشری را توضیح داده است.

نویسنده در فصل چهارم این کتاب نیز اصول تقارن، خواص منحنی‌ها، اعداد و کاربرد آن، مسئله بی‌نهایت‌ها، مقدمه‌ای بر علم نجوم اولیه، شمارش زمان گاه‌شماری، تقویم خورشیدی، تقویم نجومی و سالنامه‌های قدیم، علم هیات در قرون جدید، نظریاتی در خصوص پیدایش منظومه شمسی، آشنایی با عظمت جهان هستی، مواد رادیواکتیو، نظریه ساختار اتم، ساختار نور، ایزوتوپ‌ها، دیدار آثار الکترون، دانش نانو نیروی جادبه، بزرگترین اختراعات جهانی، باورهای اجتماعی اولیه، رشد فلسفه، حقوق انسانی، مکاتب اقتصادی و نظریات جمعی از دانشمندان را عنوان کرده است.

در فصل پنجم این کتاب نیز سووال اصلی انرژی چست؟ تعیین شده و پس از آن نویسنده کوشیده اساس صنایع سلولزی و پلیمری، تبدیل انواع انرژی‌ها به همدیگر، تامین انرژی پاک، مقوله‌ای به نام انفجار، ادراک درست، تغییرات مستمر و قانون و اصل تغییرپذیری را در بوته شرح و نظر قرار دهد.

در مقدمه این کتاب امده است: آدمی نیازمند زاده می‌شود و در طول زندگی نیز نیازمند است و با همین نیاز نیز درمی‌گذرد.

رنج‌ها زاده نیازهای ذاتی و غریزی و خواسته‌های جبری انسان هستند و تلاش تاریخی آدمی دستیابی به سراب لذت بردن از رنج است و نمی‌توان بدون تحقیق لذت واقعی و دایمی را چشید و آنچه نسل‌های آدمی را خستگی‌ ناپذیر و موفق و پایدار کرده امید و تلاش بوده است و دیدن تازه‌ها، دانسته‌ها و شناختن پایه آن است.

هرگز ادعای نویسندگی نداشته‌ام و اکنون که سال‌های زیادی از عمر را تجربه کرده‌ام با بضاعتی اندک کوشیدم تجاربم از شناخت را با دیگران در میان بگذارم.

«مهدی کندی» در سال ۱۳۱۴ در محله منق‌آباد اراک چشم بر جهان گشود و دانش‌آموخته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.