«رضا میرزایی» روز سه‌شنبه در شورای راهبری توسعه مدیریت استان مرکزی افزود: کمبود نیرو در مجموعه حفاظت محیط زیست استان مرکزی باعث شده تا سالی یکبار هم تجهیزات آزمایشگاهی بکارگرفته نشود.

وی اظهار داشت: لازم است تا در هر سه هزار مترمربع یک محیط‌بان به کارگرفته شود که کمبود نیرو باعث شده تا  ۲ میلیون ۹۰۰ هزار هکتار وسعت استان مرکزی فقط ۱۶ محیط‌بان داشته باشد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: چهار پست سازمانی در محیط زیست استان مرکزی کمبود وجود دارد.

میرزایی افزود: محیط زیست استان لازم است ۳۵ نیروی جدید جذب کند ولی در شرایط فعلی این امر میسر نیست ، ضمن آنکه هشت نیرو در حال بازنشستگی هستند و  هیچ جایگزینی برای آنان وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم گفت: طبق چارت سازمانی این مجموعه باید ۲۰۵ نیروی انسانی داشته باشد اما ۱۱۶ نیرو دارد و ۸۹ صندلی آن خالی است.

«محمدرضا حاجی‌پور» افزود: استان مرکزی پایتخت صنعت کشور است اما این سازمان در بخش صنعت فقط هفت نیرو دارد که پنج نفر رسمی و ۲ نفر قراردادی هستند.

وی اظهار داشت: همچنین در بخش معدن سازمان صمت استان ۶ نیرو بکار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: کمبود نیرو در سایر دستگاه‌ها چون تخصصی نیست ممکن است کمترین آسیب را وارد کند اما سازمان صنعت، معدن و تجارت نیازمند بکارگیری افراد توانمند است.

حاجی پور افزود: تبدیل وضعیت استخدامی از سال ۹۰ انجام نشده و ۸۵ درصد از نیروهای شاغل در این مجموعه دیپلم و فوق دیپلم هستند.

وی اظهار داشت: انتظارات دستگاه‌های اجرایی و مردمی از سازمان صمت بالا است بنابراین می طلبد در قوانین اداری و استخدامی بازنگری صورت گیرد.

یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت استان مرکز در ۱۲ شهرستان سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.