«بهروز اکرمی» روز شنبه در آئین تجلیل از استاد اردشیر قوام‌زاده پدر پیوند مغز استخوان ایران در دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: مجموعه مدیریت استان مرکزی آمادگی دارد تا برای ایجاد این مرکز پیوند در اراک همکاری لازم را با وزارت بهداشت انجام دهد.

وی اظهار داشت: استاد قوام‌زاده نیازی به تجلیل ندارد این ما هستیم که نیازمند بهره‌گیری از دانش و تخصص وی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی استان مفاخری همچون قوام‌زاده است و وجود ایشان مدرکی بر این مدعا است و این استاد فرهیخته یکی از برگ‌های زرین علمی و پزشکی استان مرکزی است که باید به نسل جوان شناسانده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: سخت کوشی و نظم استاد قوام زاده باید برای جوانان امروز به ویژه دانشجویان رشته پزشکی الگو باشد.

اکرمی افزود: انسان‌ها به سادگی نمی‌توانند مدارج بزرگ را کسب کنند بلکه با ممارست و تلاش مجدانه و نهراسیدن از موانع و مشکلات می‌توان طعم موفقیت را چشید و امروز همگان جمع شده‌ایم تا قدردان این دانشمند فرزانه باشیم تا امثال قوام زاده بازتولید شود.

وی اظهار داشت: امروز جامعه پزشکی نیازمند منش، تفکر و سرفصل زندگی این استاد بزرگوار است تا ضمن احترام به عملکرد وی او را الگو قرار داده و دستاوردی از  این مراسم حاصل شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز  گفت: در آستانه هفته وحدت میزبان پدر پیوند مغز استخوان پروفسور اردشیر قوام زاده  در استان مرکزی هستیم.
آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» افزود: بزرگداشت این شخصیت علمی در استان مرکزی فعالیتی ارزشمند برای این طیف علمی است‌.
وی اظهارداشت: بزرگداشت مقام علمی و تقدیر از شخصیت پزشکی برای استان مرکزی افتخار است.
امام جمعه اراک گفت: این شخصیت علمی از شهرستان تفرش برخاست و موفقیت‌های علمی بزرگی در حوزه پیوند مغز استخوان را توسعه داد و زمینه ورود جوانان دانشمند را فراهم کرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: ایران اسلامی تجربه ۱۰ تا ۱۱ هزار پیوند مغز استخوان را به همت دانشمندان پزشکی نظیر قوام زاده در کارنامه پزشکی خود دارد.
وی اظهارداشت: دانشمندان رشته پزشکی در پیوند مغز استخوان اقدامات جدی و اثرگذاری در حوزه پزشکی از خود برجای گذاشتند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بیماران سرطانی در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک مداوا می‌شود و این آمادگی هست تا از خدمات استاد قوام زاده در بهره‌مند شویم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: از شما انتظار است یادگار ارزشمند پزشکی در این حوزه را در استان پایه گذار کنید.
وی اظهارداشت : استان مرکزی ظرفیت علمی و پزشکی خوبی در حوزه بهداشت و درمان دارد و باید از سرمایه علمی پروفسور قوام زاده به نحو مطلوب استفاده شود. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: استاد قوام زاده الگوی مناسبی برای جامعه پزشکی به ویژه دانشجویان این رشته تحصیلی است.

دکتر«محمد جمالیان» افزود: استاد نه تنها در ایران بلکه در دنیا الگو و نمونه به شمار می روند و افتخار استان مرکزی است.

وی در ادامه اظهارداشت: ۲ هزار ۱۱۹ بیمار سرطانی در استان مرکزی شناسایی شده است که ۵۴ درصد آنان مرد و ۴۶ درصد زنان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همواره این نگرانی در استان مرکزی وجود دارد  که چون استانی صنعتی است شمار بیماران سرطانی بالا است اما آمارها این مهم را تایید نکرده و نیازمند تحقیق علمی و مستند است.
دکتر جمالیان افزود: میزان بروز سرطان در هر ۱۰۰ هزار نفر در استان  ۱۳۶ و ۲۶ دهم درصد . متوسط  کشوری ۱۵۰ نفر را نشان می‌دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شایعترین سرطان در استان مرکزی سینه، پروستات، معده و پوست شناسایی شده است وسرطان پروستات در مردان و سینه در زنان رتبه اول را در استان مرکزی دارد.
وی اظهارداشت: ضروری است تا کار تحقیقاتی برای بررسی میزان بروز سرطان در استان عملیاتی شود که نیازمند حمایت استاد قوام زاده است.

رونمایی از تمبر نکواشت استاد قوام‌زاده، نامگذاری کلینیک فوق تخصصی بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک به نام استاد قوام‌زاده و بازدید از بیمارستان آیت خوانساری اراک از دیگر بخش‌های جانبی این آئین بود.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.
۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.