این کتاب ۱۱۹ صفحه‌ای سال ۱۳۹۴ با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه از سوی انتشارات مروارید چاپ و روانه کتابفروشی‌ها شده است.

قیمت هر جلد از این اثر که در قطع رقعی به چاپ رسیده برای علاقه‌مندان به کتابخوانی و مطالعه هفت هزار و ۵۰۰ تومان است.

این مجموعه داستانی متشکل از هشت داشتان کوتاه با عناوین «روژان»، «ماهی‌های کف رودخانه»، «رد تیغ سلمانی»، «دالان‌های ذرت، پاییز و نظامی‌ها»، «مرثیه بارانی»، «زندگی در آن سوی رودخانه»، «این سرما مرا می‌کشد» و «جن در رختخواب» است که با قلمی روان، جذاب و مخاطب‌پسند نگارش شده و بخش‌های مختلف این کتاب را شامل شده است.

نگارنده این داستان‌ها در مقدمه کتاب عنوان کرده است: چهار داستان این مجموعه ده سال قبل در مجموعه‌ای با عنوان «فراموشان این زمستان» به چاپ رسید و سال بعد از آن کاندیدای دریافت جایزه ادبی یلدا شد اما، به دلیل مهاجرت ناشر از ایران انتشار این اثر متوقف شد و اکنون پس از گذشت یک دهه دستی به سر و گوش داستان‌ها کشیده شده و داستان‌های دیگر نیز به این مجموعه افزوده شد و در اختیار علاقه‌مندان ادب و هنر قرار گرفت.

داستان «روژان »برنده لوح تقدیر جشنواره داستان‌های ایرانی سال ۸۷ و برترین جشنواره داستانی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ایران در سال ۸۶ شده است.

روایت داستانی ماهی‌های کف رودخانه نیز رتبه دوم جایزه ادبی سال ۸۹ را در کارنامه خود دارد و داستان مرثیه ایرانی نیز رتبه نخست جشنواره داستان جوانان سال ۸۶ را از آن خود کرده است.

داستان کوتاه «این سرما مرا می‌کشد» نیز برگزیده جایزه ادبی اصفهان در سال ۸۲ شده و چاپ و نقد آن در کتاب داستان کوتاه در ایران تالیف دکتر «حسین پاینده» موجود است.

«مهدی رجبی» فارغ‌التحصیل رشته‌های فیلم‌سازی و ادبیات نمایشی است که عمده آثارش را برای نوجوانان نوشته است.

«کابوس اسب»، «لولو شب‌ها گریه نمی‌کند» و «کنسرو غول»  نمونه‌های دیگری از آثار پرخواننده این نویسنده جوان است.

نثر روان و استفاده از کلماتی که با مخاطب نوجوان ارتباط تنگاتنگ برقرار کرده و قوه تخیل او را برمی‌انگیزد از ویژگی‌های مهم آثار رجبی است.

مکالمه ها در متن داستان‌ها کشش و جذابیت‌های خود را دارد و به نوعی هیجان و روحیه پرسشگری مخاطب را برانگیخته و او را تا پایان روایت داستانی همراه خود می‌کند.

۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.