به گزارش ایرنا، «امید محترمی» عصر پنجشنبه در آیین نمادین بهره‌برداری از طرح‌های محرومیت‌زدایی کنگره ملی نقش امام راحل در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در خمین افزود: بهره‌برداری از ۳۶۲ طرح محرومیت‌زدایی در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی از برنامه‌های اصلی این کنگره ملی است که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران محقق شد.

وی توضیح داد: ۵۶ مورد از این طرح‌ها در بخش‌های انتقال و لایروبی قنوات، ۸۰ طرح فرهنگی از جمله ساخت و مرمت مجتمع‌های فرهنگی، یادمان‌های شهدا و ساخت مسجد، ۹۳ طرح آموزشی از قبیل ساخت و مرمت مدارس، ۵۹ طرح ساخت خانه محروم، ۱۳۴ طرح ساخت و مرمت مراکز پزشکی و بهداشتی، ۳۹ طرح اشتغالزایی و ۲۲ طرح نیز ساخت پل و جاده های روستایی است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: ۴۷۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان مرکزی فعالیت دارند.
محترمی ادامه داد: این گروه‌های جهادی در چهار استان آسیب‌دیده از سیل شامل ایلام، لرستان، کرمانشاه، خوزستان و مرکزی به هموطنان خدماتی نظیر لایروبی ۲۹۰ واحد مسکونی و پاکسازی خیابان‌ها ارایه دادند.
وی اظهار داشت: در رزمایش جهادگران که از برنامه‌های کنگره نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی بود بالغ بر ۳۰۰ گروه جهادی در ۲۰۰ منطقه خدمات پزشکی، عمرانی و دامپزشکی ارایه دادند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: طرح‌های کوچک و زودبازده در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد و خدمات رسانی به مردم محور اصلی اجرای این طرح‌ها هستند.
محترمی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در استان در سیلاب بهاره آسیب دیده است، گفت: ۲۱۰ واحد آسیب‌دیده در حال دیوار کشی و  ۳۰ واحد تحویل داده شده است.
وی افزود: ۱۱ واحد مسکونی روستای مزرعه قاسم از توابع خمین که در سیلاب بهاره امسال خسارت دیدند از سوی بسیج سازندگی در این روستا بازسازی و آماده بهره‌برداری است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: ۱۰۰ مدرسه  نیز از سوی بسیج سازندگی در این استان مرمت و بازسازی شده است.
 آیین نمادین بهره‌برداری از طرح‌های محرومیت‌زدایی در قرارگاه محرومیت‌زدایی خمین برگزار شد.

این قرارگاه با ۱۲۰ مترمربع مساحت و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار ساخته و با  ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز شده و ۱۲ اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

کارگاه خیاطی، مشاوره و پیشگیری از اعتیاد از جمله بخش‌های این قرارگاه است.

کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی از سال ۱۳۹۳ در اراک کلید خورد و در این مدت ۱۶ اجلاسیه شهدا و اقشار مختلف از قبیل دانشجویان، پیشکسوتان، روحانیت، امر به معروف و نهی از منکر، شهدای گمنام، فرهنگی و دانش‌آموزی، سنگرسازان بی‌سنگر، کارگران و بانوان برگزار شد.

اجلاسیه نهایی این کنگره ملی روز پنجشنبه با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلی بیت‌المقدس اراک جریان داشت.

/۶۰۱۳/۹۹۳۰

۹۹۳۰
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.