سردار « حسین دقیقی» عصر سه شنبه در بخش تخصصی اجلاسیه نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در مصلی امام خمینی(ره) خمین افزود: امام راحل اعتقاد داشت باید به تجهیزات داخلی و امدادهای الهی اتکا شود و این راهبرد حیاتی ملت را در زمان انقلاب اسلامی بدون وابستگی به روش های مبارزاتی متحد کرد.
استاد دانشگاه امام حسین (ع) اظهار داشت: مهمترین مشکل مجاهدین پذیرفتن مارکسیست به عنوان علم مبارزه است.
سردار دقیقی مولفه های حرکت امام خمینی(ره) را بر اساس فقه شیعه بیان کرد و افزود: بنیانگذار انقلاب به مبارزه بدون خونریزی اعتقاد راسخ داشت و اسلام منهای روحانیت را نفاق می دانست.
وی تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی در جنگ کردستان براساس نظریه راهبردی پیروزی خون بر شمشیر، مدیریت را در دست گرفتند و رزمندگان نیز به یاری مردم منطقه شتافتند.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در این شیوه عملیاتی، ۴۰ هزار نفر از تحویل دهندگان اسلحه در کردستان مورد عفو عمومی قرار گرفتند.
سردار دقیقی ادامه داد: در هشت سال جنگ تحمیلی امام خمینی (ره) براساس نظریه پیروزی خون بر شمشیر از شیوه نبرد نزدیک نیز استفاده کرد.
وی بیان کرد: در شرایط امروز کشور از نظریه بازدارندگی موثر استفاده می شود و براساس این نظریه، دشمنان نظام توان برآورد وسعت عکس العمل، شدت منطقه نبرد، حجم تلفات خود و امیدواری به پیروزی سریع و قطعی را ندارند.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این راهبردِ اثربخش الزاماتی همچون امنیت علمی و حساب شده دارد.
سردار دقیقی گفت: نظریه‌های دفاعی امام خمینی(ره) و عملیاتهای دوران دفاع مقدس در دانشگاه های نظامی جهان تدریس می شود.
وی تاکید کرد: نظریههای امام خمینی(ره) در تمام زمینهها به ویژه دوران دفاع مقدس باید به شکل علمی بررسی شود چراکه این نظریهها علمی هستند.
اجلاسیه نقش امام خمینی(ره) در روزهای نهم و دهم مهر در خمین در حال برگزاری است.
خمین به عنوان زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی یک هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

۹۹۳۰/۳۰۷۵
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.