محسن امیدی روز شنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: زائران حرم حسینی در ۶۱ موکب ستاد اربعین استان مرکزی که در شهرستان های مختلف این استان، مهران، نجف، کربلا، مسیر پیاده روی نجف به کربلا، کاظمین و سامرا مستقر شده‌اند در سه وعده غذایی و ۲ میان وعده پذیرایی می شوند.

وی ادامه داد: از مجموع ۶۱ موکب ستاد اربعین استان مرکزی ۱۳ موکب با ظرفیت اسکان روزانه ۱۹ هزار نفر در نجف اشرف، ۱۳ موکب با ظرفیت روزانه ۶ هزار و ۲۰۰ اسکان مردان و سه هزار و ۱۰۰ اسکان زنان زائر در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی و ۱۰ موکب با ظرفیت اسکان روزانه سه هزار زائر زن و مرد در کربلای معلی مستقر می شوند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: یک موکب در سامرا، یک موکب با ظرفیت اسکان سه هزار نفر در کاظمین، ۲ موکب با ظرفیت اسکان روزانه سه هزار نفر در پایانه برکت نقطه صفر مرزی مهران و ۱۷ موکب نیز با ظرفیت اسکان روزانه هفت هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان های زرندیه، ساوه، اراک و توره نیز امسال به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

امیدی بیان کرد: ۱۰ مسجد در اراک و دیگر شهرستان های استان مرکزی برای اسکان و پذیرایی زائران پیاده روی اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده اند که در صورت نیاز تجهیز و مورد استفاده قرار می گیرند.

وی گفت: بخش عمده‌ای از تجهیزات و لوازم مورد نیاز موکب‌های استان مرکزی به کشور عراق منتقل شده و از ۱۲ مهرماه نیز خدمات‌رسانی به زائران حسینی آغاز خواهد شد و تا سه روز بعد از اربعین نیز ادامه دارد.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی اضافه کرد: یک گروه خدمات شهری با تمامی تجهیزات مورد نیاز از قبیل آمبولانس، ماشین‌آلات خدماتی حمل پسماند، تانکر آب و ۳۰ پاکبان در شهر نجف و یک گروه مجهز دیگر به همراه ۵۰ پاکبان در شهر مهران به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۴ کمیته تخصصی پشتیبانی، امنیتی و انتظامی، اطلاع‌رسانی و مستندسازی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، اطلاعاتی، حمل و نقل و سوخت، مشارکت‌های مردمی،اسکان و تغذیه، خدمات شهری، فرهنگی و آموزشی، اعزام، بانوان و جوانان و اتباع خارجی برای ارائه خدمات‌رسانی هر چه بهتر برای زائران اربعین حسینی در ستاد اربعین استان مرکزی تشکیل شده است.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی اظهار داشت: تا کنون حدود ۲۰ هزار نفر از استان مرکزی برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح نام‌نویسی کرده اند و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس با نرخ کرایه مصوب دولتی برای جابجایی این زائران در نظر گرفته شده است. 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان مرکزی نیز گفت: ۶۱ طلبه برای حضور در موکب های استان مرکزی هم در عراق و هم در داخل کشور نام‌نویسی کرده اند.

حجت الاسلام صفر قربانپور افزود: با توجه به استقبال طلاب و روحانیان برای حضور در موکب های استان و ارائه خدمات فرهنگی امکان حضور بیش از یک طلبه در هر موکب نیز وجود دارد.

سال گذشته ۵۸ هزار نفر از استان مرکزی در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.

۳۰۱۷/6012

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.