به گزارش ایرنا، مردم مومن شهرستان ساوه در قالب هیات های مختلف عزاداری در روز عاشورای حسینی را با حضور در میادین مرکزی شهر از جمله انقلاب و عاشورا و حرم امامزاده سید علی‌اصغر و سید اسحاق برگزار کردند.

در میدان انقلاب شهر ساوه که استاندار مرکزی، امام جمعه، نماینده مردم، فرماندار ساوه و سایر مسئولان حضور داشتند، هیات های عزاداری متشکل از اقشار مختلف مردم از جمله بازاریان، افغانستانی‌های مقیم این شهرستان، هیات‌های حضرت رقیه (س) و حضرت فاطمه (س) به زنجیززنی، سینه‌زنی و مداحی برای سالار شهیدان پرداختند.

عزاداران ساوجی با ندای «هیهات من‌الذله» و «یا حسین» بار دیگر با آرمان‌های شهدای کربلا تجدید میثاق و بر تداوم راه آزادی‌خواهانه آنان تاکید کردند.

در خیابان سید علی‌اصغر منتهی به حرم این امامزاده، جمعیت قابل توجهی از عزاداران حسینی و دسته‌های سینه‌زنی افغان‌های ساکن ساوه با سبک خاص و اشعاری به زبان افغانی در رثای سید الشهدا مداحی و سینه‌زنی کردند.

در گوشه‌ها و بلوارهای وسط خیابان‌های ولیعصر، سید علی‌اصغر و انقلاب ساوه شمار زیادی از سالخوردگان، معلولان، بانوان حضور داشتند و همنوا با اعضای هیات‌های عزاداری در سوگ امامشان اشک ماتم ریختند.

یکی ازآیین‌های مشهور در میان ساوجی ها، عزداری در روستای «الوسجرد» که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر ساوه است که با  ذبح قربانی و خوراک نذری برای عزاداران همراه است.

به گزارش ایرنا، آیین عاشورای حسینی در شهرهای نوبران، غرق آباد، آوه و دهستان‌های یل آباد، طرازناهید، نورعلی‌بیگ و سایر مناطق این شهرستان نیز برگزار شد.

در ساوه، عزاداران حسینی نماز ظهر عاشورا را به یاد ۷۲ شهید صحرای کربلا به امامت حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام جمعه این شهر در مسجد انقلاب اقامه کردند.

۶۵۳۹ /۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.