«اسماعیل خانجانی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۰۰ پرونده برای مشکلات خانوادگی به‌ویژه در حوزه‌های همسرآزاری و کودک‌آزاری تشکیل شده است.
وی ادامه داد: درخواست مشاوره در زمینه‌های فرزند پروری، معضلات فردی، کودک‌آزاری و همسرآزاری از دیگر موارد تماس با این خط است.
رئیس بهزیستی خمین اظهار داشت: فعالیت مرکز اوژانس اجتماعی شامل خط تلفن ۱۲۳، سیار اجتماعی و مداخله در بحران می‌شود.
خانجانی گفت: یک‌هزار و ۶۹۰ خدمت مشاوره‌ای از طریق خودروی سیار اجتماعی در سال جاری ارایه شده است.
وی با اشاره به اینکه مددکاری و مشاوره از مهمترین خدمات بخش مداخله در بحران مرکز اوژانس اجتماعی است، افزود: برای زنان بدسرپرستی که همسران آنان معتاد، متواری و یا زندانی هستند و موارد کودک آزاری در این مرکز پرونده تشکیل می‌شود.
رئیس بهزیستی خمین تصریح کرد: ۱۰۰ میلیون ریال به ۱۰ نفر از زنان سرپرست خانواده که مورد خشونت خانوادگی قرار گرفته‌اند و ۴۰ میلیون ریال به دختران آسیب‌دیده پرداخت شده است.
خانجانی ، اهدای ۹۰ سبد کالا به زنان آسیب‌دیده و پرداخت تسهیلات اشتغال به زنان بدسرپرست را از حمایت‌های اورژانس اجتماعی خمین در راستای توانمندسازی زنان این شهرستان بیان کرد. 
وی ادامه داد: به منظور توانمندسازی روانی زنان سه هزار بروشور با موضوعات کودک‌آزاری و همسرآزاری توزیع شده است.
رئیس بهزیستی خمین با اشاره به اینکه امسال گزارش سالمندآزاری در خمین اعلام نشده است، گفت: این شهرستان امکان نگهداری زنان سالمند آزاردیده را دارد و مردان سالمندی که مورد آزار قرار می‌گیرند به مراکز نگهداری سالمندان دیگر شهرهای استان تحویل داده می‌شوند. 
خانجانی، کودکان آزاردیده، زنان آزاردیده، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کردند، اختلافات خانوادگی، زنان و دختران آسیب‌دیده ودرمعرض آسیب و افراد دچار اختلال هویت جنسی را گروه های هدف مرکز اوژانس اجتماعی بیان کرد..
خمین در جنوب استان مرکزی است و هفت هزار نفر در این شهرستان زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی قرار دارند.
/۶۰۱۳/۹۹۳۰
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.