«محسن امیدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ستاد اربعین حسینی استان مرکزی آمادگی اسکان و پذیرایی یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۴۵۰ نفر زایر حسینی در ایام اربعین را در موکب های این استان در داخل کشور را دارد.

وی ادامه داد: مجموع اسکان و پذیرایی زایران حرم حسینی ستاد استان مرکزی در ایام اربعین پارسال سه میلیون و ۵۲۹ هزار و ۴۰۰ نفر در خاک عراق و ۹۵۵ هزار و ۱۳۰ نفر در داخل کشور بود که امسال این مهم رشد قابل توجهی دارد. 

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی اظهار داشت: ۵۲ موکب در ایران و عراق برای خدمات رسانی به زایران حسینی از سوی ستاد اربعین استان مرکزی مجوز فعالیت دریافت کرده اند که امکان افزایش این موکب ها و همچنین اسکان و پذیرایی زائران هم در داخل کشور و هم در خاک عراق وجود دارد. 

امیدی بیان کرد: از مجموع ۵۲ موکب ستاد اربعین استان مرکزی ۳۸ موکب در عراق  است که ۱۲ موکب در شهر نجف اشرف، ۱۰ موکب در کربلا معلی، ۱۳ موکب در مسیر پیاده روی نجف اشرف به کربلای معلی، یک موکب در کاظمین و یک موکب برای نخستین بار در شهر سامرا به زایران حسینی خدمات رسانی می کنند.

وی اضافه کرد: ۱۴ مورد از این موکب ها در داخل کشور دایر می شود که ۶ موکب در ساوه، ۶ موکب در اراک و ۲ موکب دلیجان و اراک نیز در پایانه مرزی مهران به زایران حسینی خدمات اسکان و پذیرایی ارایه می کنند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: فعالیت موکب های این ستاد به طور همزمان هم در داخل کشور و هم در عراق از ۱۰ مهرماه  آغاز و به مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

امیدی بیان کرد: کمیته های امنیتی و انتظامی، اطلاع رسانی و مستند سازی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، اطلاعاتی، حمل و نقل و سوخت، مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه، خدمات شهری، فرهنگی و آموزشی، اعزام، زیرساخت، بانوان و جوانان، پشتیبانی و هماهنگی، اتباع خارجی و نظارت و ارزیابی برای خدمات رسانی هر چه کیفی تر به زایران حرم حسینی زیر مجموع ستاد استانی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: نقاط ضعف برنامه های اربعین سال گذشته شناسایی شده و تلاش برای رفع آن ها با جدیت صورت گرفته است و نقاط قوت نیز در برنامه های امسال تقویت می شود.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.