«هادی  مدقق» روز یکشنبه در همایش تقدیر از صنایع مشارکت کننده در پیک سایی تابستان در اراک، افزود: در راهبرد مدیریتی انرژی حوزه صنایع بخشی از مصارف برق  را بنا به درخواست  کاهش می‌دهند و به ازای این همکاری پاداش و تخفیف دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: کشاورزانی که نسبت به خاموش کردن پمپ‌ چاه‌های آب خود در چهار ساعت پیک روزانه اقدام کنند در بقیه ساعات آن روز مجاز به مصرف  برق مجانی هستند.

مدیرکل دفتر مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر  تاکید کرد: با توجه به تعهد مجموعه صنعت برق کشور در خصوص خاموشی صفر باید با تلاش برنامه های پیک سایی را تا تحقق اهداف دنبال کرد.

مدقق توضیح داد: مدیریت مصرف در حوزه های مختلف بهره وری انرژی و فرهنگ سازی  یک برنامه بلند مدت و دایم دارد.

وی افزود: تغییر ساعت کاری اداره ها و سازمان ها امسال نیز با هدف کاهش بار شبکه برق در ساعت های اوج مصرف در دستور کار قرار گرفت که  کمک قابل توجهی در مدیریت بار شبکه برق به خصوص در سایر کلان شهرها، شهرها و مراکز استان ها داشت زیرا مصارف این دستگاه ها اثر زیادی روی کاهش بار شبکه دارد.

مدقق اظهار داشت: یافتن راهکارهای مختلف و کم‌هزینه در صنعت برق، اجرا و ممیزی انرژی امکان کاهش مصرف انرژی را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در حاشیه این همایش بابیان اینکه استان مرکزی پایتخت صنعت کشور است،افزود: بیش از ۶۵ درصد مصرف برق در استان مرکزی مربوط به صنایع و کشاورزی است.

«محمد اله داد» افزود: صنایع می‌توانند با همکاری از طریق یکی از سه روش، تغییر شیفت کاری، تعطیلات و تعمیرات سالانه و یا جا به جایی تعطیلی روز جمعه با یکی از روزهای هفته، از تسهیلات و پاداش‌های همکاری بهره‌مند شوند.

وی در خصوص تفاهم‌نامه‌های همکاری با شرکت توزیع برق، بیان کرد:  یک هزار و ۵۲۱  تفاهم نامه پارسال مشمول دریافت پاداش شدند که این پاداش‌ها در قالب پرداخت  ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حوزه به کارگیری مولد و ۳۹ میلیارد ریال نیز در حوزه‌های جلب همکاری صنعتی، کشاورزی، مشترکان عمومی و اداری پرداخت شده است.

الله داد یادآور شد: تعالیم دینی، کاهش میزان مصرف بدون کاهش سطح رفاه، حفظ منابع سوختی و حفظ محیط زیست، اصلاح الگوی مصرف را ضروری کرده است.

در  این آیین از شماری صنایع مشارکت کننده در پیک سایی تابستانه تجلیل شد.

حدود ۷۰۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از ۱۶ هزار دستگاه ترانسفورماتور، ۲۰ هزار کیلومتر شبکه و ۴۵ پست فوق توزیع تامین می شود.

۶۹۹۱/۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.