به گزارش ایرنا، «علی اصغر مونسان» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از سرچشمه محلات در جمع خبرنگاران افزود: مکاتباتی با رئیس جمهور برای ساخت هتل در ۵۰۰ نقطه کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: استان مرکزی ظرفیت های مناسبی در حوزه گردشگری دارد و شهرستان محلات یک منطقه نمونه گردشگری در این استان است که به سرمایه گذاری ویژه در اماکن اقامتی نیاز دارد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت ها، ترمیم و مرمت اماکن تاریخی استان مرکزی در نظر گرفته شده است.
مونسان اظهار داشت: بازار تاریخی اراک نیز با ۵۰ درصد اعتبارات ملی و ۵۰ درصد اعتبارات استانی مرمت و بازسازی می شود.

همزمان باسفر رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به شهرستان محلات، مرکز اقامتی مجتمع نور این شهرستان نیز بهره برداری شد.

این مرکز در ۱۲ هزار مترمربع زمین و ۹ هزار متر زیر بنا با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال ساخته شده و دارای رستوران، استخر، جکوزی، و تالار پذیرایی است.

مونسان در جریان سفر به محلات از یخچال نیم ور این شهرستان نیز بازدید کرد و مقرر شد برای محوطه سازی، ساماندهی و ایجاد گالری در این یخچال، یک میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان میراث فرهنگی و یک میلیارد نیز از محل استانداری مرکزی تامین اعتبار شود.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

۹۹۳۰/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.